معجزه انقلاب اسلامی در صنعت نفت را باید برای جوانان تشریح کرد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اقدام‌های انقلاب اسلامی در حوزه صنعت نفت را فوق معجزه دانست و گفت: معجره انقلاب اسلامی در صنعت نفت را باید برای جوانان تشریح کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، مرتضی شاهمیرزایی روز پنجشنبه (۲۵، آبان‌ماه) در نخستین همایش شوراهای عالی مناطق نه‌گانه صنعت نفت که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه نیروهای انقلابی ورود به عرصه‌های مغفول و بر زمین مانده است. فرقی نمی‌کند جنگ باشد یا واکسیناسیون یا کمک به جبهه‌های مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و ....؛ باید عمار وار به خط دشمن زد و کار فرهنگی کرد.

وی افزود: صنعت نفت پیش و پس از انقلاب تلاش کرد تا دین خود را ادا کند. این صنعت در ابتدای انقلاب به ندای امام لبیک گفت و کمر شاه و ساواک را با اعتصابات خود شکست. در طلیعه انقلاب اسلامی هم کارکنان صنعت نفت پای کار بودند. به طوری که حتی یک روز هم در دوران دفاع مقدس تولید و صادرات نفت متوقف نشد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی دشمن بیش از ۲ هزار بار جزیره خارک را بمباران کرد؛ اما هیچ‌گاه صادرات نفت ایران متوقف نشد. در بمباران پالایشگاه‌ها و تأسیسات، کارکنان صنعت نفت دلیرانه ایستادند. در آن دوران دشمن به دنبال تعطیلی اقتصاد کشور از محل جلوگیری از صادرات نفت بود؛ اما کارکنان صنعت نفت این اجازه را ندادند.  

شاهمیرزایی به نگاه دقیق مقام معظم رهبری به صنعت نفت اشاره کرد و گفت: ۶ مجمع پتروشیمی با تولید ۱.۵ میلیون تن در ابتدای انقلاب به ۷۰ مجتمع و ظرفیتی بالغ بر ۹۲ میلیون تن رسید. به جوانانمان باید بگویم چه کاری انجام داده‌ایم. معجره انقلاب اسلامی را باید برای جوانان توضیح دهیم.  

وی ادامه داد: دشمن بیدار است. شبانه‌روز مانند موریانه به جان درخت ماندگار و شجره طیبه این کشور که برگرفته از اهل بیت است، افتاده است. بسیج در کنار مدیران و حتی جلوتر از مدیران و بقیه باید حرکت کند.  

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مدیر دولت سیزدهم در وزارت نفت باید شبیه سایر کارکنان باشد. کارکنان و مردم رفتار و زندگی ما را نگاه می‌کنند. ما باید شبیه سایر بدنه و کنار آنها باشیم. با رفتار، عمل و کار شبانه‌روزی به مردم خدمت کنیم. کسی که مسئولیت پذیرفته است باید شبانه‌روزی در خدمت نظام باشد. البته خانواده هم بسیار مهم است.

شاهمیرزایی تأکید کرد: کارکنان باید تواضع و فروتنی را در رفتار و گفتار ما ببینند. اثر این کار بیشتر از سخنرانی و تمثیل آوردن است. کار شبانه‌روزی و خالصانه و مشفقانه و بی‌منت برای طبقات زیرین را پیگیری کنیم.  

وی با قدردانی از همکاری مدیران برای همکاری در موضوع اربعین افزود: اقدام‌های بسیار خوبی در اربعین امسال از سوی کارکنان صنعت نفت انجام شد. یک هزار دستگاه اتوبوس از ظرفیت صرفه‌جویی در صنعت نفت به اربعین اضافه شد. به همت کارکنان صنعت نفت سفارش ساخت ۲۵ کارگاه یخ‌ساز داده شد و موتور برق‌های اضافه نیز در مسیر موکب‌ها مستقر شد. موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در همین مشهد از سوی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تا دهم ربیع‌الاول برای زائرانی که در مسیر بازگشت از کربلا بودند برپا بود که شایسته تشکر و قدردانی است.

کد خبر 633217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =