شورای فرهنگی وزارت نفت به موضوع مدیریت مصرف ورود کند

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با بیان این مطلب که مصرف و مصرف‌گرایی دغدغه امروز امام جامعه است، گفت: موضوع مصرف در جامعه باید مدیریت شود و خواستگاه این مطلب شورای فرهنگی وزارت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، مهدی علی‌مددی در نخستین همایش شوراهای عالی مناطق ۹ گانه صنعت نفت در مشهد مقدس، سخنان خود را با سلام به روح شهدای غزه آغاز کرد و گفت: این روزها دنیا درگیر  جنگ اقتصادی، سیاسی و به‌ویژه جنگ فرهنگی است؛ در حوزه جنگ نظامی نیز دلاورمردان کشور ما محکم پای کار هستند که نمونه آن دلهره و ترس رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان این که هم‌اکنون به برکت آرامش کشور، فروش نفت ایران در دریا با امنیت کامل انجام می‌شود، افزود: در حوزه جنگ سیاسی و اقتصادی مدیران انقلابی دولت سیزدهم در حال تلاش شبانه‌روزی هستند؛ در این بین جنگ فرهنگی بسیار پیچیده و دارای زوایای عجیبی است. در شورای عالی فرهنگی وزارت نفت توانستیم همه ارکان فرهنگی را به‌صورت منسجم دور هم جمع و برای فعالیت‌های فرهنگی تصمیم‌گیری و اقدام کنیم.

رئیس شورای عالی فرهنگی وزارت نفت با تاکید بر این که در سال‌های پیش به بهانه‌های پرشمار از جمله کرونا و یا محدودیت‌های اداری واقعا کار فرهنگی در صنعت نفت انجام نشد، اظهار کرد:  اما در همین مدت دشمنان از جمله رژیم صهونیست فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دادند؛ برای نمونه ۱۶ سایت فعالیت فرهنگی از سوی صهیونیست‌ها در این مدت راه اندازی و شبانه روز در حال فعالیت است تا راهبری فعالیت‌های خانواده‌های ایرانی را به‌عهده گیرند و با فضای مجازی دروغ‌های خود را به مردم القا می کنند.

علی‌مددی با بیان این مطلب که باید زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی را فراهم کنیم، گفت: در حوزه حفظ هویت انقلابی و کار جهادی در صنعت نفت باید فرهنگ کار و ایثار را ترویج و همدلی را در بین کارکنان صنعت نفت ایجاد و به دور از منیت و ... همان فرهنگ استاد شاگردی را که در مکتب گذشتگان صنعت یاد گرفته‌ایم سرلوحه کارمان قرار دهیم.  

وی اضافه کرد: تقویت جبهه فرهنگی در مناطق عملیاتی در بین کارکنان و خانواده‌های کارکنان اقماری، برگزاری دوره‌های پرشمار همسو با جهاد تبیین و استفاده از ظرفیت‌های موجود دولت مردمی برای فرهنگ‌سازی از سرفصل‌های اقدام‌های فرهنگی مهم در وزارت نفت است.

رئیس شورای عالی فرهنگی وزارت نفت با اشاره به این که تلاش کرده‌ایم تا در بین کارکنان نگاه آپارتایدی را حذف کنیم، گفت: همه نیروهای رسمی و غیر رسمی را کنار هم ببینیم و همه با یک هدف به جنگ مشکلات برویم.

علی‌مددی اضافه کرد: ملت ما باید بدانند دستاوردهای کشور چیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی چه کار بزرگی را انجام داده است، امروزه به برکت امام خمینی (ره) که فعل خواستن توانستن است را برای ما صرف کرد، صفر تا صد فعالیت‌های صنعت نفت در اختیار ما قرار دارد تا جایی که صادرات خدمات فنی و مهندسی چندین سال است که به‌عنوان دستاورد بسیار بزرگ این صنعت در حال انجام است.  

وی گفت: کارکنان صنعت نفت باید از روحیه آرامی برخوردار باشند؛ زیرا تولید و توسعه مستلزم آرامش کارکنان است.

رئیس شورای عالی فرهنگی وزارت نفت به تاثیر رشد بهره‌وری در صنعت نفت با ایجاد روحیه جهادی در بین کارکنان اشاره کرد و گفت: امروز رشد بهره‌وری در صنعت نفت و گاز از رشد همه شاخص‌های بهره‌وری کشور بیشتر است، زیرا در طول سال گذشته کارکنان صنعت نفت با عملکرد خوب خود گل کاشتند.

علی‌مددی با بیان این مطلب که مصرف و مصرف گرایی دغدغه امروز امام جامعه است، گفت: موضوع مصرف در جامعه باید مدیریت شود و خواستگاه این مطلب شورای فرهنگی وزارت نفت است.

بر اساس این گزارش، نخستین همایش شوراهای عالی مناطق ۹ گانه صنعت نفت در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه امسال به میزبانی شورای فرهنگی منطقه هشت صنعت نفت در مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 633178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =