تثبیت قیمت نفت در بحبوحه آمارهای ضعیف اقتصادی

قیمت نفت در پی آمارهای ضعیف اقتصادی آلمان، منطقه مالی یورو و انگلیس ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (دوم آبان‌ماه) پس از کاهش در معاملات روز دوشنبه (یکم آبان‌ماه)، در پی انتشار انبوهی از داده‌های اقتصادی از آلمان، منطقه یورو و بریتانیا، به‌طور کلی ثابت بود که می‌تواند بر تقاضای نفت تأثیر بگذارد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۸ و ۴۷ دقیقه روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۹۲ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴ سنت یا ۰.۰۵ درصد افزایش، ۸۵ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

داده‌های چهارشنبه هفته گذشته (۲۸ مهرماه) نشان داد فعالیت‌های تجاری منطقه مالی یورو در ماه اکتبر رو به وخامت می‌رود و این وضع از ورود به شرایط رکود حکایت دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد آلمان به سمت رکود پیش می‌رود، در همین حال کسب‌وکارها در انگلیس از کاهش دیگری در فعالیت‌های خود در ماه اکتبر خبر دادند، به‌طوری که این شرایط بر خطر رکود پیش از تصمیم بانک مرکزی انگلیس درباره نرخ بهره طی هفته آینده تأکید می‌کند.

همزمان با تشدید تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه، بزرگ‌ترین منطقه تأامین‌کننده نفت جهان، برای حل مناقشه بین حماس و رژیم صهیونیستی، هر دو شاخص نفتی در معاملات روز دوشنبه (یکم آبان‌ماه) بیش از ۲ درصد کاهش یافتند.

حماس روز دوشنبه اعلام کرد دو نفر از گروگان‌های رژیم صهیونیستی را آزاد کرده است، در حالی که منابع گفتند آمریکا به رژیم اشغالگر قدس توصیه کرده است از حمله زمینی به نوار غزه خودداری کند.

جان ایوانز، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام در این باره گفت: حقیقت نگران‌کننده این است که بدون درگیری بیشتر، افزایش قیمت نفت گذراست، یا حداقل این افزایش شامل آخرین کابوس خاورمیانه است.

یوکی تاکاشیما، اقتصاددان مؤسسه نومارا سکوریتیز (Nomura Securities) گفت: ما انتظار داریم دبلیوتی‌آی برای مدتی در محدوده ۸۰ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه حرکت کند.

کد خبر 632100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =