۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
  • کد خبر: 632162
کاهش ۴۰ درصدی حوادث منجر به فوت در صنعت نفت

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد در بخش اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل به‌معنای سرمایه‌گذاری است، گفت: در ۱۷ سال گذشته از زمان استقرار اچ‌اس‌ئی در حوادث منجر به فوت ۴۰ درصد و در حوادث منجر به ناتوانی ۶۰ درصد کاهش را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم محمدی‌پور امروز (چهارشنبه، سوم آبان‌ماه) در آیین نکوداشت پدافند غیرعامل و نوزدهمین جام برتر اچ‌اس‌ئی که در ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نگاه نوین جهانی را داشته باشیم، اظهار کرد: نگاه جدیدی که وجود دارد نگاه به کل زنجیره ارزش هر مجموعه در همه بخش‌ها مانند آمایش، ساخت، بهره‌برداری و اتمام کار است.

وی ادامه داد: باید الزام رعایت پدافند غیرعامل و اچ‌اس‌ئی را در تمام بخش‌ها مورد توجه قرار دهیم.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در تداوم و استمرار خدمات از نگاه پیشین عبور و به سمت تداوم خدمات ضروری و حفاظت از زیرساخت‌های حساس و ایمنی فرآیند حرکت کردیم، گفت: این نگاه بسیار ریشه‌ای است و از نگاه سطحی فاصله می‌گیریم.

محمدی‌پور تأکید کرد: نگاه ریشه‌ای، ریسک‌محور برمبنای تحلیل ریسک است تا عوامل را ریشه‌ای ببینیم. باید بازنگری و به‌روزرسانی شناخت از کل مجموعه پالایش و پخش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تمام پالایشگاه‌ها، مناطق پخش و خطوط لوله و مخابرات را در زمینه اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل ارزیابی کردیم، افزود: انجام کار در بازه سه ماهه بسیار سنگین بود و با مشارکت شرکت‌های تابع به انجام رسید.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: هم‌اکنون نقاط قوت و ضعف در پدافند غیرعامل و اچ‌اس‌ئی شناسایی شده است.

محمدی‌پور به بررسی استقرار ۱۷ ساله ساختار اچ‌اس‌ئی در وزارت نفت اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه حوادث در این مدت به‌طور دقیق بررسی و حوادثی انتخاب شد که اطلاعات تکمیلی داشت.

وی گفت: در ۱۷ سال گذشته از زمان استقرار اچ‌اس‌ئی در حوادث منجر به فوت ۴۰ درصد و در حوادث منجر به ناتوانی ۶۰ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه با این ارزیابی که انجام شد باید چند تغییر را در سیستم اجرا کنیم، افزود: در بحث ایمنی فرآیند باید به سمت استانداردهای بیست‌گانه برویم که هنوز به‌صورت رسمی ابلاغ نشده اما اجرای آن کاهش حوادث را به‌دنبال خواهد داشت.

محمدی‌پور با بیان اینکه هزینه در بخش اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل به معنای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: در محیط زیست و بهداشت باید به سمت آنالیز ریسک برویم. با تمام بررسی‌هایی که انجام شد اشراف نسبی درباره نقاط ضعف به‌دست آمد.

کد خبر 632162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =