روایت معاون وزیر نفت از اولویت نخست صنعت گاز ایران/ درخواستی مهم از نمایندگان مجلس

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که حفظ جریان پایدار گاز در کشور اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران است و تنها با ایثار و از خودگذشتگی کارکنان و تلاش شبانه‌روزی آنان در خدمت صادقانه به مردم میسر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی امروز (چهارشنبه، سوم آبان‌ماه) در نشست دو روزه هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی» که با هدف ارتقای سطح آمادگی شرکت‌ها برای زمستان پیش رو در مشهد در حال برگزاری است، گفت: شرکت ملی گاز یک شرکت ۱۰۰ درصد عملیاتی است که شب و روز نمی‌شناسد و همه تلاش خود را به کار گرفته تا با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم در اقصی نقاط کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه با توجه به پیش‌بینی‌ها و به‌واسطه پدیده «ال نینو» امسال شرایط سخت‌تری را به نسبت به زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد، کارکنان صنعت گاز در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش عملیاتی، با توکل به خداوند، ایثار و از خودگذشتگی، شبانه‌روز در تلاش هستند تا در امر خدمت‌رسانی به مردم خللی وارد نیاید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با مخاطب قرار دادن مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی، با بیان اینکه اقدام‌های مختلفی برای حفظ جریان پایدار گاز در کشور در حال انجام است، افزود: همه هم و غم خود را به‌کار گیرید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود تا زمستان پیش رو را مانند سال‌های گذشته به‌خوبی و با آرامش سپری کنیم.

چگنی تصریح کرد: باید تمهیدهای لازم اندیشیده شود؛ برای این کار همه درس آموخته‌های سال پیش به ویژه استان‌هایی که بیشتر درگیر بودند، در اختیار همه قرار گیرد تا بتوان از این تجربیات به خوبی استفاده کرد؛ در واقع یکی از اهداف این نشست همکاری بیشتر مدیران عامل و عملیاتی کردن آموزه‌های سال ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی، به دلیل ماهیت فعالیت، با همه بخش‌ها در ارتباط هستند و با تأکید مجدد بر تقویت زیرساخت‌ها که سبب تسریع در انجام پروژه‌های گازی خواهد شد،گفت: از همه نمایندگان مجلس می خواهم که در این زمینه بیش از پیش با شرکت‌های گاز استانی همکاری و همدلی داشته باشند تا از نتایج مثبت آن، همه کشور بهره‌مند شود.

معاون وزیر نفت مأموریت‌های داده شده به شرکت ملی گاز ایران برای رفع ناترازی گاز در کشور را بسیار مثمر ثمر خواند و افزود: بحث ذخیره‌سازی روزمینی، تأسیسات سی‌ان‌جی و مینی‌ال‌ان‌جی در صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی، تعویض بخاری‌های فرسوده و جایگزینی بخاری‌های پربازده با کم‌بازده، مقاوم‌سازی شبکه‌های گاز قدیمی، هوشمندسازی و بهینه‌سازی و... همه از اقدام‌هایی هستند که به جد در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارند.

چگنی در پایان انجام اقدام‌های یادشده را کمک مؤثری در رفع ناترازی گاز در کشور اعلام کرد و توضیح داد: با وجود همه محدودیت‌ها و بدخواهی دشمنان، ما می‌توانیم با مدیریت مصرف، تقویت زیرساخت‌ها و دیگر اقدام‌های گفته شده، نه تنها زمستان پیش رو را به خوبی سپری کنیم، بلکه این انرژی پاک را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

کد خبر 632185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =