نقش مهم امور حقوقی در افزایش بهره‌وری شرکت ملی نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نقش اثرگذار امور حقوقی در افزایش بهره‌وری شرکت، گفت: با کمک مدیران امور حقوقی به‌عنوان بنگاه اقتصادی باید چابک عمل کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‎‌مهر عصر چهارشنبه (سوم آبان‌ماه) در مرکز همایش‌های تخصصی این شرکت (باشگاه کوشک) در نشست هم‌اندیشی مدیران امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیران حقوقی این است که اجازه ندهند مدیر اشتباه کند و با نظر خبرگان، با شناخت دقیق و رعایت مقررات بسیاری از مشکلات را می‌توان برطرف و زمینه تسهیل امور را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: مدیران عامل به‌دنبال مدیران حقوقی هستند که راهکار نشان دهند، مدیران حقوقی می‌توانند سهمی قابل‌توجه در بهره‌وری شرکت ملی نفت ایران داشته باشند و دلیل اینکه تأکید می‌شود مدیران حقوقی در هیئت مدیره‌ها باشند برای این است که مسائل شرکت را حل کنند و راهکارهای صحیح ارائه دهند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه حقوقی‌ها باید اطلاعات کامل داشته باشند و در جریان جزئیات باشند تا بتوانند بهترین کمک‌ها را ارائه دهند، گفت: مدیران حقوقی باید یک تنه از شرکت ملی نفت ایران دفاع کنند و در این بخش به‌عنوان مسئول امور حقوقی در همه بخش‌ها حضور فعالانه داشته باشند.

خجسته‌مهر ادامه داد: پیشنهادهای مدیران حقوقی باید برای بهبود امور باشد و در این مسیر بر پایه مقررات، امور شرکت تسهیل و حجم مکاتبات کم شود.

وی افزود: از نظر کمی و کیفی با فقر نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و در این مسیر باید با آموزش به توانمندسازی نیروهای مجموعه کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ضرورت هم‌فکری و هم‌اندیشی مستمر، گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروهی تخصصی در بخش حقوقی تشکیل شود تا با گفت‌وگو و تبادل تجربه به تسهیل فرآیندها در شرکت کمک شود.

تلاش برای هم‌افزایی و پیشبرد اهداف حقوقی

در ادامه، سیدحجت‎اله علم‌الهدی، مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با مسائل و چالش‌های مشترک حقوقی، ظرفیت‌های موجود و تلاش برای هم‌افزایی و پیشبرد اهداف حقوقی برشمرد.

وی رسیدن به درک و فهم مشترک در مورد چالش‌های موجود در حوزه حقوقی و ارائه راهکارهای مؤثر برای حل مسائل و همچنین به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های موجود را از دیگر مزایای برگزاری نشست‌های جمعی مدیران حقوقی تابعه برشمرد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ضمن تأکید بر سرعت‌بخشی به روند اجرای امور حقوقی اظهار کرد: گاهی اوقات چالش‌ها برای حل‌وفصل نیاز به پیگیری، برگزاری نشست‌های مکرر و بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های موجود در کل مجموعه شرکت ملی نفت دارد، از این رو ضروری است که ارتباطات و تعاملات درون سازمانی میان مدیران حقوقی بیشتر شود.

علم‌الهدی یکی از وظایف امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران را پشتیبانی و حمایت از حقوقی‌های تابع اعلام کرد و گفت: مجموعه نفت همواره تلاش کرده است تا در حل مسائل و چالش‌های قراردادی، دستورعملی و حتی ایجاد ارتباط با نهادهای حاکمیتی، قضایی و نظارتی همراه و حامی شرکت‌های تابعه باشد و هماهنگی، همکاری و مساعدت‌های لازم را انجام دهد.    

وی افزود: وظیفه مدیریت امور حقوقی صیانت از عملکرد شرکت ملی نفت و مدیران این مجموعه است و این جایگاه باید تعریف و ترسیم شود و این نگاه که نشست‌های نظارت حقوقی، مانع و سد راه پیشرفت پروژه‌ها و عامل گرفتن سرعت روند اجرای کار است باید تبیین شود.

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران دقت نظر حقوقی در تدوین قراردادها به‌منظور جلوگیری از مشکلات بعدی را لازم خواند و گفت: رسالت اصلی مجموعه صنعت نفت پیشبرد طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای میدان‌های نفت و گاز، ازدیاد برداشت و... است از این رو دیدگاه‌های حقوقی در عین دقیق بودن، نباید بن‌بست ایجاد کند و مانع پیشبرد طرح‌ها با سرعت مناسب شود.    

علم‌الهدی در پایان ضمن دعوت از مدیران حاضر در نشست برای ارائه و طرح چالش‌ها و مسائل، اعلام کرد: هم‌اکنون در بخش‌های مدیریتی و کارشناسی نیاز به نیروهای متخصص و خبره احساس می‌شود که در این زمینه نیز باید به منظور جذب و نگهداشت نیروی انسانی راهکارهای اساسی اندیشیده شود.

در این نشست مسائل و چالش‌‎‌های مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه بررسی و با شناسایی ظرفیت‌‎های موجود مقدمات هم‌افزایی و تشریک مساعی در این بخش فراهم شد.  

کد خبر 632190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =