توسعه دانش فنی در منطقه ویژه اقتصادی پارس در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت

نشست مشترک بین پژوهشگاه صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی پارس با هدف بررسی ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌ها برگزار شد و توسعه دانش فنی و تولید محصولات فناورانه در منطقه ویژه اقتصادی پارس در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس این پژوهشگاه در نشست مشترک با منطقه ویژه اقتصادی پارس به جایگاه علمی این مرکز تحقیقاتی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و رسالت حاکمیتی این مرکز علمی، این مرکز قادر است واسط مناسبی میان نهادهای توسعه‌دهنده دانش و بسیاری از گروه‌های دانشی باشد و برای تکمیل زنجیره فناوری می‌تواند در شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: از آنجا که پژوهشگاه صنعت نفت از توانمندی فنی و امکانات تخصصی بالایی برخوردار است، می‌تواند حضور پررنگی در مناطق عملیاتی نظیر منطقه عسلویه داشته باشد، از این رو امیدواریم بتوانیم با همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مسائل و مشکل‌های زیست محیطی و فناورانه این منطقه را به نحو شایسته‌ای برطرف سازیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: امیدواریم زمینه مناسبی برای همکاری این دو مجموعه در چارچوب خدمات آموزشی، حضور در پروژه‌ها و توسعه مشترک دانش انجام شود.

کلانتری‌اصل به اقدام‌های پژوهشگاه در حوزه دیجیتال اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سیستم حکمرانی در جهان به سمت‌ و سوی فناوری‌های دیجیتال در حال توسعه است، از این رو راه‌اندازی و توسعه مرکز تحول دیجیتال با هدف تسریع فعالیت‌ها از چندی پیش در برنامه‌های این سازمان قرار گرفته و خوشبختانه همکاری خوبی با منطقه عسلویه در این حوزه داشته‌ایم.

حضور مؤثر پژوهشگاه صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی

در ادامه این نشست، سخاوت اسدی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور مؤثر پژوهشگاه صنعت نفت را در منطقه عسلویه امری ضروری برشمرد و گفت: هم‌اکنون با توجه به شرایط‌ میدان گازی پارس جنوبی و برنامه‌های توسعه این میدان، پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در موضوع‌های مختلفی مانند نگهداشت تولید از مخزن پارس جنوبی، افزایش فشار مخزن و جلوگیری از افت فشار که از موضوع‌های بسیار حائز اهمیت است کمک کند.

وی ادامه داد: طبق آمار ۴۸ درصد ظرفیت پتروشیمی کشور در عسلویه قرار دارد و از سوی دیگر این منطقه قطب فعالیت‌های مرتبط با نفت و گاز محسوب می‌شود؛ از این رو پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در حوزه‌های مختلف صنایع پایین‌دستی و بالادستی ایفای نقش کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به حمایت این منطقه از فعالیت‌ها و اقدام‌های پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد حضور جدی نمایندگان پژوهشگاه در عسلویه باشیم و می‌توانیم شرایط قراردادها و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه میان پژوهشگاه و بخش‌های خصوصی و دانش‌بنیان را به‌منظور ساخت تجهیزات، توسعه دانش فنی و تولید محصول را به نحو شایسته‌ای فراهم کنیم.

اسدی اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در زمینه ممیزی محیط زیست، رفع آلودگی‌ها و حوزه دیجیتال با این مجموعه همکاری کند.

کد خبر 632236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =