پروژه گریس پمپ الکترونیکی شرکت گاز خراسان رضوی رونمایی شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با حضور در نمایشگاه معرفی دستاوردهای شرکت‌های گاز استانی در مشهد، از پروژه پژوهشی گریس پمپ الکترونیکی شرکت گاز استان خراسان رضوی رونمایی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی روز چهارشنبه (سوم آبان‌ماه) در حاشیه بازدید مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد ستادی و تابع از نمایشگاه معرفی دستاوردهای شرکت ملی گاز در مشهد، اظهار کرد: گریس پمپ الکترونیکی ساخته شده در شرکت گاز استان خراسان رضوی در چارچوب یک پروژه پژوهشی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان به مرحله تولید رسیده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع گازرسانی و نفت و گاز، شیرهای در مسیر انتقال و توزیع است که برای قطع جریان گاز در مواقع ضرورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی تصریح کرد: گریسکاری شیرها و نگهداری و آماده به کار بودن این تجهیزات بسیار مهم است، با آنکه گریسکاری این شیرها به‌صورت دستی یا با دستگاه‌های بزرگ انجام می‌شود و حمل و نقل آن نیز بسیار دشوار است.

افتخاری ادامه داد: در این پروژه، گریس پمپ طراحی شده بسیار ساده و قابل حمل بوده و قابلیت کار با برق ماشین را نیز دارد.

وی افزود: این در حالی است که با سامانه طراحی شده GPS در گریس پمپ الکترونیکی، مشخصات مکانی شیرها ثبت و سابقه گریسکاری ذخیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: گریس پمپ الکترونیکی ساخته‌شده در این شرکت، افزون بر استفاده در حوزه بهره‌برداری گازهای استانی، قابلیت استفاده در سایر شرکت‌های نفت و گاز را هم دارد.

بر اساس این گزارش، در دستگاه گریس پمپ الکترونیکی شیرهای گریسکاری شده با توجه به نوع و سایز ثبت شده تا کاربر با اطلاعات کامل گریسکاری کند و یک «تِرَکمتر» نیز پیش از گریسکاری طراحی شده تا گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته شدن شیر را تعیین کند.

کد خبر 632240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =