ارزش‌آفرینی ۲۷.۶ هزار میلیارد ریالی بازار فیزیکی بورس انرژی

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۱۶۹ معامله به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال بود که از این مقدار ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن به معاملات فرآورده‌های هیدروکربوری در بازار فیزیکی این بورس اختصاص داشت.

به گزارش شانا به نقل از بورس انرژی، در هفته گذشته ۹۹.۶ درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب، بیش از ۷۲ هزار و ۸۴۴ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل و بیش از ۳۱ هزار و ۴۷۱ تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال در رینگ داخلی معامله شد.

درخشش نفت ستاره در عرضه‌ها و معاملات

در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، شرکت نفت ستاره خلیج فارس با ۳۲ هزار و ۳۴۶ تن عرضه در صدر عرضه‌کنندگان برتر بورس انرژی ایران قرار داشت. پس از آن شرکت پالایش نفت آبادان با ۳۰ هزار تن، شرکت پتروشیمی خارک با ۳۰ هزار تن، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۳ هزار و ۶۱۸ تن و شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با ۲۰ هزار تن قرار دارند.

از میان محصولات عرضه‌شده در هفته‌ای که گذشت، تمام عرضه‌های شرکت نفت ستاره به فروش رفت، بنابراین این شرکت بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داد.

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم که در این هفته شاهد نخستین معامله برش سبک خود بود با ۱۵ هزار تن معامله در جایگاه دوم بیشترین معاملات قرار گرفت و شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با فروش نزدیک به ۱۴ هزار تن فرآورده در جایگاه سوم ایستاد، شرکت پتروپالایش کنگان با ۷ هزار تن و شرکت پالایش نفت امام خمینی هم با ۶ هزار تن توانستند در رده‌ چهارم و پنجم قرار گیرند.

صدرنشینی نفت سفید

در هفته‌ای که گذشت بیش از ۳۲ هزار تن نفت سفید در بورس انرژی ایران معامله شد و در جایگاه نخست کالاهای معامله‌شده نشست.

پس از نفت سفید، برش سبک با ۱۵ هزار تن رتبه دوم را از آن خود کرد و بعد از آن گاز مایع، حلال ۴۰۲ و برش پنتان در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

کد خبر 632250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =