۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر: 632346
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی نگرانی‌ها درباره نتیجه نشست بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و داده‌های مربوط به تولید بخش‌های صنعتی در چین کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاستگذاری بانک فدرال رزرو آمریکا، همچنین داده‌های مربوط به تولید در چین ضمن جبران افزایش قیمت‌های ناشی از تنش‌ها در خاورمیانه، سبب کاهش بیش از یک درصدی قیمت‌های نفت در روز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۷ سنت معادل یک درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با یک دلار و ۱۳ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش با قیمت ۸۴ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از حمله زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و در نتیجه افزایش نگرانی‌ها درباره گسترده شدن درگیری‌ها در منطقه‌ای که یک‌سوم تولید نفت جهان را به خود اختصاص می‌دهد، بهای نفت خام شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در معامله‌های روز جمعه (پنجم آبان‌ماه) سه درصد افزایش یافته بود.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران به نتیجه نشست روز چهارشنبه (دهم آبان‌ماه) بانک مرکزی آمریکا، آمار بیکاری، همچنین درآمد شرکت اپل، غول فناوری آمریکا، نیز چشم دوخته‌اند، اطلاعاتی که می‌تواند تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

با این حال پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا رزرو نرخ بهره بانکی را تغییر ندهد. این در حالی است که بانک مرکزی بریتانیا و ژاپن نیز قرار است سیاست‌های خود را بازبینی کنند.

چین این هفته گزارش مربوط به شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات ماه اکتبر را منتشر می‌کند و سرمایه‌گذاران نیز پس از اقدام‌های حمایتی پکن، به‌دنبال نشانه‌های تثبیت شرایط اقتصادی بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، همچنین بهبود تقاضای سوخت هستند.

با تداوم نگرانی سرمایه‌گذاران و نوسان قیمت‌ها به‌دلیل تحولات خاورمیانه، بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال و دبلیوتی‌آی آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در سه هفته گذشته با کاهش همراه بود.

کد خبر 632346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =