صنعت نفت در معرض انواع تهدید سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است، اما…

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر ضرورت اجرای الزام‌های پدافندی گفت: صنعت نفت در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه) در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت که به میزبانی شرکت ملی گاز ایران در سال همایش‌های کوشک در حال برگزاری است، اظهار کرد: دکترین پدافند غیرعامل برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی و سخنان مقام معظم رهبری است و هر روز که از عمر این تشکیلات می‌گذرد، شاهد رشد، نمو و نوآوری در این حوزه هستیم.

وی افزود: همان‌طور که فناوری هر روز رشد می‌کند، ابزار آن هم توسعه می‌یابد و شرایط با توجه به سال ۱۳۸۲ که این نهاد تأسیس شد بسیار پیشرفت کرده است که یکی از آنها حوزه سایبر، حملات سایبری و ریزپرنده‌هاست، از این رو تهدیدها در آن زمان و اکنون متفاوت شده و هرچه پیش می‌رویم شرایط تغییر می‌کند، بنابراین استمرار پیشرفت و توسعه دستورعمل‌ها و قوانین در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: صنعت نفت از مولفه‌های کلیدی در اقتصاد کشور است و به تبع آن چشم دشمنان با هدف آسیب به این صنعت همواره وجود دارد، از این رو این صنعت مهم کشور که هر روز افتخاراتی برای کشور می‌آفریند، در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است.

چگنی با اشاره به وجود ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی و ۳۹ هزار کیلومتر شبکه پرفشار گاز ادامه داد: آسیب‌پذیری صنعت گاز به وسعت کشور است، بنابراین حفظ امینت این صنعت شامل امنیت کارکنان و تأسیسات همواره در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از این رو نمایندگان مجلس هم برای حفظ صنعت و خدمت‌رسانی مستمر، برای اختصاص بودجه و کمک به آن با تدوین مقررات و قوانین کاربردی یاری‌رسان باشند.

معاون وزیر نفت در ادامه تأکید کرد: دشمن هم‌اکنون در غزه زمین‌گیر شده است و در چند روز اخیر بیداری در دنیا اتفاق افتاده و از مردم بی‌دفاع غزه حمایت می‌کنند، اما دشمن زخم‌خورده است، آبرویش رفته و نمی‌تواند این شکست را جبران کند، بنابراین به دنبال آسیب زدن به ماست اما صنعت نفت هشیار است تا اگر احیاناً به فکرش هم خطور کند، اجازه ندهیم حملات سایبری داشته باشد.

چگنی با بیان اینکه الزام‌های سایبری در صنعت نفت و شرکت‌های تابع در حال پیگیری و پیاده‌سازی است، با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مختلف در صنعت نفت و گاز برای آمادگی همه‌جانبه تصریح کرد: همه موظف به اجرایی کردن الزام‌های ابلاغی پدافند غیرعامل کشور هستیم، زیرا حفظ دارایی‌های این نظام که نظام اهل بیت است، نوعی جهاد است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم امسال هم شاهد همکاری مردم در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز باشیم، تعمیرات اساسی همه تأسیسات هم انجام شده و تقویت و تکمیل شبکه گاز در رینگ شرقی کشور هم در حال اجراست و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 632428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =