۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر: 632461
تداوم روند افزایشی قیمت نفت

قیمت‌های جهانی نفت خام در آستانه نشست بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و در عین حال تشدید درگیری‌های نظامی در منطقه خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، قیمت نفت در معاملات امروز (چهارشنبه، دهم آبان‌ماه) بازارهای آسیا در آستانه نشست‌های کلیدی بانک‌های مرکزی جهانی از جمله بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری افزایش یافت، در حالی که تازه‌ترین تحولات مربوط به تنش‌های نظامی بین حماس و رژیم صهیونیستی هم از چشم بازارهای جهانی نفت دور نماند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه طی معاملات بازارهای آی‌سی‌ئی لندن پس از ثبت کاهش بیش از یک درصدی در روز سه‌شنبه (نهم آبان‌ماه)، امروز ساعت ۷ و ۲۶ دقیقه با ۰.۸ درصد یا ۶۶ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام شاخص برنت برای تحویل در ماه دسامبر که روز سه‌شنبه منقضی شد با ۴ سنت کاهش به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

به گفته منابع بازار، با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، ذخیره‌سازی‌های نفت خام در ایالات متحده در هفته گذشته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که ذخیره‌سازی‌های سوخت حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش یافت. ذخیره‌سازی‌های فرآورده‌های میان‌تقطیر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی و به‌دنبال آن تقاضای نفت را کاهش دهد، در حالی که کاهش نرخ برای تحریک هزینه‌ها می‌تواند مصرف نفت را افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی ابزار مؤسسه فدواچ سی‌ام‌ئی (Fedwatch CME) انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا که امروز نشست دارد، نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

در اروپا، تورم اکتبر در منطقه مالی یورو در پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته بود و از ۴.۳ درصد در سپتامبر به ۲.۹ درصد کاهش یافت و منجر به انتظاراتی شد که بعید به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را به‌زودی افزایش دهد.

بانک مرکزی انگلیس هم روز پنجشنبه (۱۱ آبان‌ماه) نشست برگزار خواهد کرد.

کد خبر 632461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =