آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ایران به لحاظ تولید انواع تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، انواع کاتالیست و نوسازی و بازسازی مجتمع‌های پالایشی توانمندی‌های بالایی دارد و آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در این حوزه‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر امروز (یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) با سخنرانی در آیین گشایش ششمین اکسپو واردات چین اظهار کرد: ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار بالاست، به‌طوری که هم‌اکنون رتبه نخست از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز، رتبه هفتم به لحاظ تنوع مواد معدنی، رتبه پنجم در ذخایر مس، جزو ۱۸ کشور اول جهان به لحاظ وسعت و جمعیت و نوزدهمین اقتصاد دنیا بر مبنای برابری قدرت خرید است. از نظر توسعه انسانی، با توجه به ترکیب سنی جوان و تحصیل‌کرده، در رده کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار دارد.

وی افزود: در حوزه انرژی، ایران به لحاظ تولید انواع تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، انواع کاتالیست‌ها و نوسازی و بازسازی مجتمع‌های پالایشگاهی توانمندی‌های بالایی دارد، از همین‌جا آمادگی صادرات خدمات فنی و مهندسی در این حوزه‌ها را اعلام می‌کنم.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: افزون بر این، ایران با داشتن جایگاه هفتم در ذخایر طبیعی و معدنی در سطح جهان، نه‌تنها بسیاری از نیازهای داخلی را تأمین می‌کند، بلکه با صادرات محصولات معدنی به‌ویژه فلزات به بسیاری از صنایع در محیط بین‌الملل نیز کمک می‌کند. بی‌شک سرمایه‌گذاری در معادن ایران، همچنین زیرساخت‌های فرآوری آن به ثبات زنجیره‌های تأمین کمک خواهد کرد.

مخبر اظهار کرد: تنوع اقلیمی چهار فصلی، تنوع تولیدات کشاورزی و مزیت‌های حوزه گردشگری نیز از دیگر ظرفیت‌های فراوان ایران برای توسعه تجارت در بین کشورهاست. در این بین شرایط جغرافیایی و تعداد روزهای آفتابی فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران فراهم ساخته است که همگان را به سرمایه‌گذاری در این زمینه دعوت می‌کنم.

کد خبر 632545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =