اقدام‌های ویژه پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برای افزایش تولید گاز

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از آمادگی کامل برای تولید حداکثری و پایدار گاز و محصولات جانبی به‌ویژه در فصل سرد سال، با اقدام‌های ویژه خبر داد.

به گزارش شانا، هادی چابوک بیان کرد: تولید گاز پالایشگاه هشتم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ١٣.٥ درصد و تولید گاز مایع ٢٧ درصد افزایش یافته و حجم مشعل‌سوزی نیز ٩١ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: متخصصان و کارکنان این مجموعه با هدف پایداری و حفظ تولید، با اجرایی کردن رویکرد جدید اتخاذشده در انجام عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین زمان و کمترین فرصت ازدست‌رفته تولید، ضمن افزایش قابل توجه تولید در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال در همه واحدهای تولیدی آمادگی لازم را برای تولید پایدار در فصل سرد پیش رو ایجاد کردند.
 
مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی افزود: انجام تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست بسترهای نم‌زدایی در هر چهار ردیف، همچنین تعمیرات و اصلاحات روی تجهیزات کولد باکس همه ردیف‌های شیرین‌سازی گاز یکی از اقدام‌های شاخص برای افزایش و پایداری تولید گاز در روزهای سرد سال است.
 
چابوک ادامه داد: با استفاده از توان ۱۰۰‌ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، تعمیرات اساسی دو دستگاه توربوکمپرسور صادرات گاز پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با موفقیت انجام شد که گامی بزرگ برای آغاز فصل نو در تولید پایدار گاز خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: همچنین همسو با تأمین اقلام یدکی مورد نیاز برای تجهیزات حیاتی و مؤثر پالایشگاه عمدتاً از طریق سازندگان دانش‌بنیان داخلی، کمبودها تا حد قابل توجهی رفع شده و ان‌شاءالله در این زمینه مشکلی درروزهای پیش رو نخواهیم داشت.
 
مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تأکید کرد: متخصصان و کارکنان این پالایشگاه با استفاده از روش‌های نو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعمیرات اساسی تجهیزات مهمی مانند کمپرسورهای سردساز پروپان، کمپرسورهای احیای گاز و هوای ابزار دقیق، بویلرها، پکیج‌های آب شیرین کن و بازیافت گلایکول را با بهترین سطح کیفیت به پایان رسانده‌اند.
 
چابوک افزود: پالایشگاه هشتم همچنین با تأمین به موقع قطعات یدکی و انجام به‌موقع تعمیرات کمپرسورهای off gas، مانند گذشته متعهدانه برای کاهش مشعل‌سوزی گازهای آلاینده قدم برداشته است؛ از دیگر اقدام‌های محیط زیستی، تعمیرات کامل واحد تصفیه پساب و تخلیه، لایروبی و امحای بخش قابل توجه لجن و رسوبات از این واحد بوده که این مهم کمک شایانی به کاهش بار آلودگی به سمت دریا کرده است.

کد خبر 632651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =