۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 632764
داده‌های تجاری چین قیمت نفت را کاهش داد

داده‌های تجاری چین و نگرانی از تقاضای زمستانی اثر افزایشی خبر تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان و روسیه را خنثی کرد و قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از آنجا که داده‌های اقتصادی چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان و در پی آن نگرانی‌ها از تقاضای زمستانی تأثیر تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه را خنثی کرد، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۱۶ آبان‌ماه) کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۴ و ۳۱ بامداد روز سه‌شنبه  با ۴۷ سنت یا ۰.۵۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۷۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳۷ سنت یا ۰.۴۶ کاهش در معاملات روز سه‌شنبه ۸۰ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه دادو ستد شد.

هر دو شاخص در معاملات روز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) پس از تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی، حدود ۳۰ سنت افزایش یافتند.

در حالی که واردات نفت خام چین در ماه اکتبر امسال رشدی قابل‌توجه را در بازه سالانه و ماهانه نشان داد، کل صادرات این کشور همچنان با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت.

لئون لی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز مستقر در شانگهای گفت: اطلاعات صادرات چین ممکن است بدتر از حد انتظار باشد، اما تقاضای داخلی ممکن است در حال افزایش باشد.

وی اظهار کرد: روند ضعیف صادرات نشان‌دهنده فشار کاهشی بر اقتصاد جهانی است که در سه ماه چهارم ظاهر شد.

کد خبر 632764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =