اجرای ۳۲۰ پروژه صنعت گاز در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران از اجرای ۳۲۰ پروژه صنعت گاز در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در همایش سراسری بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی) صنعت گاز ایران، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت در بخش‌های مختلف حوزه مأموریت خود، اهم اقدام‌های انجام‌شده را در چهار بخش اصلی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، بهداشت صنعتی، محیط زیست و ایمنی و آتش‌نشانی تقسیم‌بندی کرد.

وی با ارائه آماری در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: امسال مانورهای شاخصی با محوریت تهدیدهای سایبری، شیمیایی، تروریستی و خرابکاری انجام شد، ضمن اینکه بیش از ۳۲۰ پروژه متنوع در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای بخش‌های مختلف صنعت گاز برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبار برای اچ‌اس‌ئی به‌منزله سرمایه‌گذاری برای سازمان و کشور است، افزود: اقدام‌های اچ‌اس‌ئی در زمینه محیط زیست یکی از مواردی است که نمود سرمایه‌گذاری آن مشهود است.

نورموسوی در تشریح مهم‌ترین اقدام‌های این مدیریت در بخش محیط زیست توضیح داد: تدوین پیش‌نویس مصوبه هیئت دولت درباره کاهش آلودگی هوای عسلویه، راهبری پروژه تدوین استاندارد SO2 و CO فرآیندی با همکاری مدیریت پژوهش و سازمان حفاظت محیط زیست، راهبری پروژه تدوین ضرایب انتشار گازهای گلخانه‌ای شبکه توزیع و انتقال گاز از جمله مهم‌ترین این اقدام‌ها است.

قدردانی از شرکت‌های برتر در بخش اچ‌اس‌ئی

وی در پایان با ارائه آمار ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابع در بخش‌های پالایشگاهی، انتقال گاز، شرکت‌های گاز استانی و مهندسی و توسعه گاز ایران، با اعطای لوح تقدیر از شرکت‌های برتر قدردانی کرد.

- در بخش انتقال گاز، منطقه ۴ عملیات انتقال گاز حائز رتبه نخست شد و مناطق ۲ و ۳ عملیات انتقال گاز به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

- در بخش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مجری طرح خط لوله دهم سراسری رتبه اول را به خود اختصاص داد و مجری طرح پالایش گاز رتبه دوم و مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز رتبه سوم را کسب کردند.

- در بخش شرکت‌های پالایشی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در رتبه دوم قرار گرفت و دو پالایشگاه دهم و پنجم پارس جنوبی به‌طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.

- در بخش شرکت‌های گاز استانی هم شرکت گاز استان کردستان رتبه نخست و شرکت‌های گاز استان خراسان رضوی و جنوبی رتبه سوم را کسب کردند.

همایش سراسری اچ‌اس‌ئی صنعت گاز ایران با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز کشور و استادان دانشگاه، روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه به مدت دو روز در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای شرکت ملی گاز ایران برگزار ‌شد.

کد خبر 632777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =