هیچ پروژه‌ای در صنعت نفت بدون پیوست اچ‌اس‌ئی اجرا نمی‌شود

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: با تأکید وزیر نفت و صدور دستورعمل‌های متعدد درباره رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی این اصل در وزارت نفت حاکم شده که هیچ پروژه‌ای در صنعت نفت بدون پیوست اچ‌اس‌ئی اجرا نخواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مظاهر انصاری روز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) در همایش سراسری اچ‌اس‌ئی صنعت گاز ایران که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز برگزار شد، درباره اهمیت اچ‌اس‌ئی به‌عنوان یکی از الزام‌های اعتباربخش به پروژه‌ها اظهار کرد: تجربه ما در همه این سال‌ها و طی مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی در حوزه نفت و گاز حاکی از تقدم سرفصل‌های اچ‌اس‌ئی برای سرمایه‌گذاری و اهمیت آن در آغاز و تکامل پروژه‌هاست.

وی با اشاره به اقدام‌های قابل تحسین در زمینه اچ‌اس‌ئی در مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تأکید وزیر نفت و تلاش مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اجرای راهبردهای اچ‌اس‌ئی در پارس جنوبی در زمینه کاهش مشعل‌سوزی یکی از ارزنده‌ترین اقدام‌های صنعت نفت در این حوزه است.

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: به‌روزرسانی و تغییر رویکرد به اچ‌اس‌ئی و بهره‌مندی از نگاه راهبردی در این زمینه یک ضرورت جدی برای توسعه صنعت نفت و گاز در تراز بین‌المللی است.

انصاری تصریح کرد: رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی منطبق بر استانداردهای پیشگیرانه، باید در شرکت‌های تابع و شرکت‌های پالایش گاز در اولویت باشد، ضمن آنکه ماحصل دو دهه پشتوانه علمی و دانشگاهی و اجرایی در رابطه با اچ‌اس‌ئی، گنجینه‌ای بزرگ از دانش است که می‌تواند نگاهی راهبردی در این عرصه را به ما نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه اچ‌اس‌ئی در وزارت نفت برنامه‌محور است، افزود: یکی از آفات مترتب بر ملاحظات اچ‌اس‌ئی و کار در زمان عملیات، اقدام‌های سلیقه‌ای است. این در حالی است که مدیران ما بخشی از فرآیند عملیات هستند و کار استاندارد این است که در فرآیند عملیات، چارچوب‌های مورد نظر اچ‌اس‌ئی که از نهادهای بالادستی از جمله اچ‌اس‌ئی وزارت نفت صادر شده به طور کامل اجرایی شود.

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت با اشاره به اهمیت برخورداری از یک اچ‌اس‌ئی یکپارچه در صنعت نفت اظهار کرد: اجرا و رعایت فرآیند اچ‌اس‌ئی، وظیفه همه ارکان یک سازمان است و فرهنگ سازمانی باید به سمتی سوق یابد که جزء به جزء بخش‌های هر سازمان، وظیفه تکمیل این پازل را در سازمان داشته باشند.

شایان یادآوری است که همایش سراسری اچ‌اس‌ئی صنعت گاز ایران با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز کشور و استادان دانشگاه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه) به‌مدت دو روز در سالن شهید رجایی ساختمان شهدای شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

کد خبر 632775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =