تقویت روابط با کشورهای آسیای میانه همواره در دستور کار دولت مردمی بوده است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌هایی اعضای اکو، بحث‌های مهمی برای توسعه روابط با این کشورها خواهیم داشت، گفت: تقویت روابط با کشورهای آسیای میانه همواره در دستور کار دولت مردمی بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه) پیش از عزیمت به دو کشور منطقه آسیای میانه، با بیان اینکه این منطقه در سیاست خارجی دولت مردمی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: از ابتدای دولت تأکید کردیم که ظرفیت قابل توجهی در کشورهای آسیای میانه وجود دارد و تقویت ارتباط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در دستور کار دولت است.

وی با اشاره به اینکه سفر پیشین بنده به دوشنبه همراه با باز شدن گره‌هایی از مسائل بین دو کشور و در نتیجه توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین بود، افزود: اعداد و ارقام نشانگر این است که روابط با تاجیکستان کاملاً با زمان قبل از این دولت متفاوت شده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس‌جمهوری تاجیکستان همسو با تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور دوست، برادر، هم‌زبان انجام می‌شود تصریح کرد: در این سفر اسنادی امضا خواهد شد که برای تقویت و توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود، همچنین درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه مذاکراتی خواهیم داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه سفر بعدی وی نیز به دعوت رئیس‌جمهوری ازبکستان به‌عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اکو به تاشکند انجام خواهد شد، گفت: موضوع پیوند میان اعضای اکو به‌ویژه در زمینه اقتصادی مسئله محوری مورد بحث در شانزدهمین نشست همکاری‌های اکو خواهد بود، با توجه به ظرفیت‌هایی که کشورهای عضو این سازمان دارند، به‌طور طبیعی بحث‌های مهمی میان اعضا برای توسعه روابط انجام خواهد شد.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری امروز با بدرقه رسمی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد.

رئیسی بعدازظهر امروز به وقت محلی مورد استقبال امامعلی رحمان، همتای تاجیکستانی خود قرار خواهد گرفت و پس از ملاقات خصوصی و مذاکرات مشترک، اسناد همکاری‌های دوجانبه میان ایران و تاجیکستان در حضور رؤسای جمهوری به امضای مقام‌های دو کشور خواهد رسید.

شرکت در نشست مطبوعاتی و حضور رؤسای جمهوری در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان تاجیکستان و ایران از دیگر برنامه‌های سفر رسمی رئیس‌جمهوری به تاجیکستان خواهد بود.

کد خبر 632792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =