۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 632801
شبکه گاز مناطق سیل‌زده مازندران پایدار است

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد که سیل پاییزی منجر به تخریب برخی از تأسیسات و شبکه‌های گازرسانی غرب این استان شد که با اقدام‌های به‌موقع، اکنون جریان گاز در مازندران پایدار است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، قاسم مایلی رستمی گفت: با حضور میدانی در همان ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق سیل‌زده غرب استان و با تشکیل کمیته مدیریت بحران، با سازمان‌دهی تیم‌های عملیاتی و امدادی، تأسیسات و شبکه‌های گاز آسیب‌دیده به فوریت تعمیر و جریان گاز مشترکان پایدار شد.

وی درباره فرآیند کنترل شرایط بحرانی افزود: بارش باران و وقوع سیلاب شدید در شهرستان‌های نور، نوشهر، کلاردشت، چالوس، تنکابن و عباس‌آباد سبب تخریب تأسیسات و شبکه‌های گاز، همچنین منجر به قطعی گاز برخی از مناطق محدود در این شهرستان‌ها شد که با توجه به آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی بر اساس اطلاعیه هواشناسی، بلافاصله در لحظات اولیه وقوع سیل، کمیته مدیریت بحران شرکت گاز تشکیل و با تلاش تیم‌های عملیاتی و امدادی در اسرع وقت جریان گاز مشترکان برقرار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به آسیب‌های احتمالی به شبکه و تأسیسات گاز در شهرهای استان نیز توضیح داد: برخی تأسیسات این شرکت تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته، همچنین اقدام‌های پدافندی برای جلوگیری از خسارات سیلاب به ایستگاه‌های گاز و رصد همه نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفته که با اعزام گروه‌های عملیاتی به منطقه، تمهیدهای لازم پیش‌بینی شده است.

مایلی رستمی درباره ایجاد شرایط پایدار در شبکه توزیع گاز در استان، با یادآور شدن تلاش شبانه‌روزی همکاران امدادی و گروه‌های عملیاتی با اشاره به وصل دوباره جریان گاز مشترکان در مناطق سیل‌زده گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران اکنون شرایط در استان پایدار و جریان گاز همه مشترکان وصل است.

وی در پایان از همه دستگاه‌های اجرایی و شهروندانی که به‌صورت خودجوش در حال کمک‌رسانی هستند، درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب خطوط زیرزمینی گاز یا نشت گاز در اسرع وقت با بخش امداد شرکت گاز استان مازندران (شماره ۱۹۴) تماس بگیرند.

کد خبر 632801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =