عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۲۹ درصد از کل عرضه بورس‌های کالایی رسید

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی ۲۹ درصد از مجموع کل عرضه در بورس کالا و انرژی را در مهرماه ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد و به بیش از ۷.۲ هزار میلیارد تومان (همت) رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس غلامی با اشاره به اینکه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی ۲۹ درصد از مجموع کل عرضه در بورس کالا و انرژی را در مهرماه امسال به خود اختصاص داد، اظهار کرد: ارزش عرضه محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری در بازه زمانی یاده‌شده، بالغ بر ۷.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با تأکید بر استمرار نهضت احیای واحدهای تولیدی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ترغیب شرکت‌های پتروشیمی به عرضه اعتباری محصولات بر این نوع عرضه تأکید دارد.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: بیشتر شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی در این راهبرد ملی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مشارکت دارند و فعال هستند.

غلامی یادآور شد: عملکرد جدول عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در فروردین‌ماه ۳.۲ همت، در اردیبهشت ماه ۵.۵ همت، ۵.۸ همت در خردادماه، ۶ همت در تیرماه، ۷ همت در مردادماه و در شهریورماه نیز حدود ۶.۲۰۰ همت بوده است.

براساس عارضه‌یابی موانع تولید صنایع تکمیلی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موضوع تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور برای خرید مواد اولیه است.

هم‌اکنون حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک مورد نیاز خود را از مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌کنند، بنابراین افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و انرژی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور رونق واحدهای تولیدی و تسهیل تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان راهبردی برای آن هدف‌گذاری شده است.

در نتیجه این راهبرد، حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری به صنایع پایین‌دست پتروشیمی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ انجام شده است. عرضه اعتباری افزون بر احیای واحدهای صنعتی، سبب شتاب‌دهی توسعه محصولات نهایی، ایجاد حداکثر ارزش افزوده و افزایش اشتغال‌زایی در کشور شده است.

کد خبر 632895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =