ارزش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در آبان‌ماه به ۷.۱ هزار میلیارد تومان رسید

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ارزش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در آبان‌ماه ۱۴۰۲ به بیش از ۷.۱ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس غلامی اظهار کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی ۳۴ درصد از مجموع کل عرضه در بورس کالا و انرژی را در آبان‌ماه امسال به خود اختصاص داد.

وی گفت: ارزش عرضه محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری در بازه زمانی یاده شده، ۷.۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر استمرار نهضت احیای واحدهای تولیدی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ترغیب شرکت‌های پتروشیمی به عرضه اعتباری محصولات بر این نوع عرضه تأکید دارد.

غلامی تصریح کرد: اغلب شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی در این راهبرد ملی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مشارکت دارند و فعال هستند و در مجموع میزان فروش اعتباری از سوی هلدینگ‌ها به‌ترتیب هلدینگ خلیج فارس ۴۶ درصد، هلدینگ تاپیکو ۳۶ درصد، هلدینگ باختر ۳۰ درصد و هلدینگ پارسیان ۲۸ درصد بوده و هلدینگ پتروفرهنگ کماکان هیچ‌گونه فروش اعتباری نداشته است.

عملکرد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در فروردین‌ماه ۳.۲ همت، در اردیبهشت‌ماه ۵.۵ همت، همچنین ۵.۸ همت در خردادماه، ۶ همت در تیرماه، ۷ همت در مردادماه، حدود ۶.۲۰۰ همت در شهریورماه و ۷.۲ همت در مهرماه بوده است.

براساس عارضه‌یابی موانع تولید صنایع تکمیلی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موضوع تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور برای خرید مواد اولیه است.

در نتیجه این راهبرد، بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری به صنایع پایین‌دست پتروشیمی از فروردین تا ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۲ انجام شده است.

فروش اعتباری افزون بر احیای واحدهای صنعتی، سبب شتاب‌دهی توسعه محصولات نهایی، ایجاد حداکثر ارزش افزوده و افزایش اشتغال‌زایی در کشور شده است.

کد خبر 634211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =