قدردانی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از وزارت نفت بابت حمایت از دانش‌بنیان‌ها و کسب رتبه نخست تولید اقلام راهبردی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با قدردانی از وزارت نفت بابت همکاری در اجرای قانون تولید بار اول گفت: شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ وزارت نفت موفق به دریافت ۱۷ ابلاغیه ترک تشریفات به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار و عقد ۳۴ میلیون دلار قرارداد قطعی تولید بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

به گزارش شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به جواد اوجی وزیر نفت از وزارت نفت بابت همکاری در اجرای قانون تولید بار اول موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش‌بنیان قدردانی کرد.

در این نامه دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین خدمات تجهیزات و فناوری‌های کلیدی مورد نیاز صنایع کشور یکی از اصلی‌ترین و مؤثرترین راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله با تحریم‌ها، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال ملی است، تاکید کرده است که در این راستا اقدامات ارزشمندی در وزارت نفت انجام گرفته است.

وی در ادامه این نامه از همکاری وزیر نفت، اعضای محترم کارگروه تولید بار اول وزارت نفت و همچنین مدیران محترم شرکت‌های تابعه آن وزارتخانه با این معاونت در مسیر اجرایی‌سازی قانون تولید بار اول و کسب رتبه نخست در میان کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور طی دوره چهارم اجرای این برنامه (شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) تشکر و قدردانی کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: وزارت نفت در این دوره موفق به دریافت ۱۷ ابلاغیه ترک تشریفات به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار و عقد ۳۴ میلیون دلار قرارداد قطعی تولید بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان شده است که در این رابطه شرکت ملی نفت ایران با عقد ۶ قرارداد تولید بار اول شرکت پیشرو ذیل آن وزارتخانه در بهره‌مندی مؤثر از این قانون بوده است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: همچنین در طول چهار سال اجرای برنامه تولید بار اول شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی به واسطه دریافت بیش‌ترین تعداد ابلاغیه‌های تولید بار اول انعقاد بیشترین تعداد قراردادهای تولید باراول و نیز بیش‌ترین تعداد طرح‌های تولید بار اول خاتمه یافته جایگاه برترین کارفرما را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امید است این همکاری با تدبیر وزیر نفت تا تحقق کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای عملی‌شدن کامل اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان در کشور استمرار یابد.

کد خبر 632898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =