گاز رایگان و پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان خوش‌مصرف

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از تشویق مشترکان خوش‌مصرف در آیین‌نامه جدید اصلاح تعرفه‌های گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی گفت: در آیین‌نامه جدید، بحث پاداش خوش‌مصرفی، هم برای بخش خانگی و هم بخش‌های غیرخانگی از جمله صنایع و مشترکان عمده در نظر گرفته شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

رونمایی از ۴ طرح بزرگ شرکت ملی گاز ایران برای بهینه‌سازی مصرف

شرکت ملی گاز ایران و اقدام‌های ماندگار

وی ادامه داد: الگوی مصرف این‌گونه است که در سه پلکان نخست، مشترکان کم‌مصرف قرار دارند که حدود ۷۰ درصد مصارف به این پلکان تعلق دارد. پلکان‌های‌ بعدی به‌ترتیب، مشترکان با مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف خواهند بود، ضمن آنکه دامنه مصرف نیز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب افزایش یافته است.

به گفته مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، از ابتدای سال ۱۴۰۲، دامنه مصرف برای ۱۲ پله اشاره‌شده، ۱۰۰ مترمکعب خواهد بود، ضمن آنکه با وجود افزایش دامنه مصرف، تعرفه‌ها هیچ تغییری نکرده و همانند سال پیش اعمال می‌شود و تنها در پلکان ۱۱ و ۱۲، به ازای هر مترمکعب، ۵ و ۶ هزار تومان دریافت می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اعلام کرد: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، تنها کمتر از ۱.۳ درصد مشترکان را شامل می‌شود که از این مشترکان نیز صمیمانه تقاضا می‌شود با مدیریت مصرف، هم گازبهای کمتری پرداخت و هم با مصرف بهینه، به تأمین پایدار گاز در روزهای سرد سال کمک کنند.

وی گفت: مشترکانی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال پیش صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

کد خبر 632994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =