وزارت نفت در چند حوزه جزو نخستین‌ها در کشور است/ رشد اقتصادی بیش از ۱۹ درصدی در وزارت نفت

سخنگوی دولت گفت: وزارت نفت در چند حوزه جزو نخستین‌ها در کشور است، به‌گونه‌ای که اولین وزارتخانه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و نخستین وزارتخانه در حمایت از تولید بار اول شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی بهادری‌جهرمی، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه) در نشست خبری به برخی دستاوردهای وزارت نفت طی ۲ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: برخی می‌خواهند وقتی دستاوردی حاصل می‌شود حاشیه‌ای ایجاد کنند تا آن دستاورد دیده نشود. وزارت نفت طی ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم رکورد شکنی در رشد اقتصادی فصلی داشته و رشد بالای ۱۹ درصد را رقم زد.

وی افزود: این وزارتخانه در چند حوزه جزو نخستین‌ها در کشور بود به‌گونه‌ای که نخستین وزارتخانه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است و نخستین وزارتخانه در حمایت از تولید بار اول شناخته می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در مجموعه وزارت نفت در همین دو سال گذشته با اولویت‌بندی که بین طرح‌های مختلف صورت گرفته ۱۳۲ طرح با سرمایه‌گذاری به میزان ۲۸ و نیم میلیارد دلار اولویت‌گذاری شد که این ۱۳۲ طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

وی اظهار کرد: هم‌زمان با اولویت قائل شدن در طرح‌ها، در کوتاه مدت نیز بحث افزایش تولید در حوزه‌های نفت و گاز هم در بخش بالادستی و هم در پایین‌دستی طی ۲ سال گذشته با ارزش ۴۸ میلیارد دلار آغاز شد.

کد خبر 633062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =