تحقق ۸۵ درصدی برنامه تولید پتروشیمی ایلام در نیمه نخست ۱۴۰۲

مدیرعامل پتروشیمی ایلام از تحقق بیش از ۸۵ درصد برنامه تولید این شرکت در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیدغلامحسن گرشاسبی امروز (چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه) در بازدید علی‌عسکری از مجتمع پتروشیمی ایلام به ارائه گزارشی در خصوص این مجتمع پرداخت و با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری در این مجتمع، اظهار کرد: این پتروشیمی مصداق بارز فرصت و تهدید است و کمبود خوراک و زیان انباشته مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی پتروشیمی ایلام است. 

وی با بیان اینکه استثنایی‌ترین واحد شیرین‌سازی کشور در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شده است، افزود: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، پتروشیمی ایلام بیش از ۸۵ درصد تحقق برنامه تولید داشته است. 

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه روند تولید اتیلن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۹۲ تن اتیلن تولید شده است. 

گرشاسبی از راه‌اندازی ایستگاه تخلیه و بارگیری C۵ تا یک ماه آینده خبر داد.

وی در بخش پایانی گزارش خود با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند، یادآور شد: حدود ۹۰ درصد نیروهای این مجتمع بومی استان ایلام هستند و ما افزون بر اشتغال‌زایی بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود تلاش می‌کنیم حداکثر نیازهای مجتمع را از منطقه تأمین کنیم و با ایجاد گردش مالی‌ چند ۱۰ میلیاردی ماهانه، به توسعه اقتصادی این منطقه و ایجاد شغل غیرمستقیم کمک کنیم.

کد خبر 633124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =