روحیه جهادی دانش‌بنیان‌ها عامل موفقیت امروز صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت، امروز بسیاری از نیازهای حیاتی صنعت را برطرف کرده‌اند که این مسئله علاوه بر شکستن تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان‌های نفت‌خیز به‌خصوص در خوزستان شده است.

به گزارش شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد در حاشیه بازدید از شرکت دانش‌بنیان پادیاب تجهیز، ضمن قدردانی از تلاش کارگران این شرکت، اظهار کرد: این بازدید در ادامه سلسله بازدیدهای تخصصی از شرکت‌های دانش‌بنیان، با هدف شناخت واقعی سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت انجام شد.

وی افزود: شرکت پادیاب تجهیز تولیدکننده مهم پمپ‌های درون‌چاهی ESP، تکنولوژی راهبردی در صنعت نفت است که به‌دلیل نیاز ضروری صنعت به آن از مهم‌ترین شرکت‌های بخش خصوصی در صنعت نفت جنوب به‌شمار می‌رود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری وجود روحیه جهادی در کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان را عامل موفقیت امروز صنعت نفت دانست و اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با پشتکار و روحیه جوانی سبب بسیاری از تحولات نو در صنعت نفت هستند که در این زمینه، وزارت نفت برای حمایت از آنها تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم با تدوین مقررات تسهیل‌کننده ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت نفت، تدوین تبصره ۱۸ حمایت مالی و تأسیس صندوق پژوهش و کمک مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشته شده است.

در ادامه محمد گلستان‌باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی مناطق نفت‌خیز جنوب توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در خاستگاه نفت، به‌خصوص در اهواز است، زیرا علاوه بر حمایت از تولید و کاهش فاصله میان صنعت و تولیدکنندگان داخلی، سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، قراردادهایی را در دست اقدام داریم شامل ۸ قرارداد جاری بار اول به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان و ۹ بسته قراردادی در شرف اخذ مجوز از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را مهم دانست و گفت: اعتقاد داریم اگر بنا به رفع مسئله اشتغال و بیکاری جوانان باشد از راه‌گذر شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولید خواهد بود که همان شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم است.

کد خبر 633285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =