بازنگری ساختار سازمانی پالایشگاه‌های گاز متناسب با اهداف عملیاتی

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران از بازنگری ساختار سازمانی شرکت‌های پالایش گاز متناسب با برنامه‌ها و اهداف عملیاتی تعیین‌شده خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، آرین نصیری در این بازدید به تشریح رویکرد مدیریت عالی شرکت ملی گاز ایران مبنی بر طراحی سازمان‌های چابک و کارآمد با هدف بهبود عملکرد آن‌ها از طریق افزایش کارآیی و اثربخشی سازمانی  پرداخته و اظهار کرد: بازنگری و سازماندهی مجدد واحدهای سازمانی بر اساس شرایط روز و تطبیق با تحولات محیطی از الزام‌های یک کسب و کار موفق است؛ ضمن آن‌که نمی‌توان منکر نقش نیروهای انسانی توانمند، فعال، خلاق و نوآور در پیشبرد عملیات تولید و فرآورش گاز شد.

وی با بیان این‌که روزآمد کردن و چابک‌سازی سازمان‌ها با روند بسیار مطلوبی در حال پیگیری است، ادامه داد: با تکیه بر نیروهای کارآمد و دانش بومی، می‌توان سازمان موفقی داشت و بر همین اساس است که همه مدیران و مسئولان اکنون با نگاهی مثبت نسبت به ارتقای جایگاه نیروی انسانی، تلاش خود را برای بهره‌مندی از سازمانی پویا و مشارکت‌پذیر به‌کار گرفته‌اند.

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران از تلاش شبانه‌روزی مدیریت و کارکنان این شرکت به دلیل استمرار تولید در منطقه قدردانی و تصریح کرد: امیدوارم این‌گونه تلاش‌ها سرانجام سبب چابکی سازمان‌ها، بهبود فرآیندهای کاری  و به ویژه تولید مستمر و پایدار گاز طبیعی شود.

بهبود ساختار سازمانی همسو با دستیابی به اهداف تعیین‌شده

پارسا پروین، سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم نیز در سخنانی گفت: همراهی و کار جمعی مدیران و کارکنان پالایشگاه گاز سرخون با مجموعه مدیریت مهندسی ساختار برای متناسب‌سازی سازمان این شرکت، گامی نو و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: این مهم همسو با پیشبرد اهداف و برنامه‌های عملیاتی، امری ضروری است و همه مدیران باید در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.

تصویب و ابلاغ سازمان نو در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

نصیری همچنین در بازدید از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، در نشست مشترک با مدیرعامل و مسئولین این شرکت، روند اجرای سازمان و چالش‌های موجود را با توجه به تصویب و ابلاغ سازمان نوین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بررسی کرد.

وی در این نشست، سیاست‌های کلی مد نظر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران را درباره اجرای ساختار نو مجتمع گاز پارس جنوبی با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف برنامه‌ریزی نیروی انسانی، ساماندهی پیمان‌های مستمر همچنین تعیین جداول برنامه کاری کارکنان بخش غیررسمی تشریح و از تلاش شبانه‌روزی مدیریت و کارکنان این شرکت به‌عنوان قطب اصلی تأمین‌کننده انرژی کشور تقدیر کرد.

تأمین نیروی انسانی متخصص؛ اولویت اصلی پالایشگاه‌ها

احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با قدردانی از زحمات مدیریت و مجموعه مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران در راه تصویب و ابلاغ سازمان نوین مجتمع گاز پارس جنوبی، به تشریح چالش‌های موجود در مسیر تأمین نیروی انسانی متخصص پرداخت.

به گفته وی، با توجه به توسعه قابل توجه تأسیسات مجتمع در حوزه فازهای جدید پالایشگاهی، طرح توسعه نیروگاه و تأسیسات مشترک عملیاتی، تأمین نیروی انسانی متخصص اولویت اصلی پالایشگاه‌ها و از ضروریات غیرقابل انکار است.

براساس این گزارش، مدیر مهندسی ساختار همچنین در نشست‌های جداگانه، با پیگیری روند مطالعات و بررسی‌های مربوط به پروژه تدوین سند نظام اختیارات و مسئولیت‌ها در مجتمع گاز پارس جنوبی، این پروژه را مبنایی برای تحقق اجرای عملی سازمان جدید بر شمرد و اظهار امیدواری کرد، نتایج این مطالعات در زمان مناسب جهت بهره‌برداری مدیران و مسئولان این مجتمع ارائه شود.

کد خبر 633365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =