روند قیمت نفت معکوس شد

قیمت نفت در آستانه برگزاری نشست وزارتی اوپک‌پلاس در وین در پی احتیاط سرمایه‌گذاران درباره نتیجه نشست پیش رو کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روند قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) در پی احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) و احتمال تعمیق کاهش عرضه به‌دلیل کند شدن رشد جهانی، پس از افزایش‌ در دو جلسه معاملاتی پیشین معکوس شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۷ و ۴۶ روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۱ سنت یا ۰.۷ درصد افت، ۷۷ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از اینکه سه منبع اوپک‌پلاس به رویترز گفتند این ائتلاف قرار است در نشست یکشنبه هفته آینده (پنجم آذرماه) در وین موضوع کاهش بیشتر عرضه نفت را در نظر گیرند، هر دو شاخص در معاملات روز دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) حدود ۲ درصد افزایش یافتند.

کلوین وونگ، تحلیلگر مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای مستقر در سنگاپور در این باره گفت: سفته‌بازان کوتاه‌مدت پس از خرید بیش از حد شاخص‌ها در نمودارهای فنی، از معامله شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی سود بردند.

وی افزود: فعالان بازار شروع به قیمت گذاری در شرایط تمدید توافق کنونی کاهش  عرضه نفت اعضای اوپک‌پلاس تا سال ۲۰۲۴ یا حتی  تعمیق کاهش در نشست پیش رو کرده‌اند.

هشت تحلیلگر پیش‌بینی کرده‌اند که اوپک‌پلاس احتمالا کاهش عرضه نفت را تا سال آینده تمدید یا حتی تعمیق خواهد داد.

هلیما کرافت، تحلیلگر مؤسسه آربی‌سی کپیتال در این باره گفت: ما برای این ائتلاف فرصتی برای تعمیق کاهش عرضه می‌بینیم، اما پیش‌بینی می‌کنیم که عربستان به‌دنبال کاهش عرضه بیشتر از سوی دیگر اعضا باشد تا در به دوش گرفتن بار تعدیل مشارکت کنند.

کد خبر 633418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =