به‌کارگیری توان دانش‌بنیان‌ها در حوزه محیط زیست پتروشیمی شیراز

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: این شرکت از توان دانش‌بنیان برای کاهش آثار محیط زیستی ناشی از پسماندها و آلایندگی‌های صنعتی به جا مانده از چند دهه فعالیت شرکت با حفظ رعایت صلاح و صرفه ساکنان بومی منطقه و بهبود کارآیی واحدهای شرکت استفاده می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، اسماعیل سیاوش‌پور، دادستان شهرستان مرودشت با همراهی رئیس اداره محیط زیست این شهرستان از مجتمع پتروشیمی شیراز بازدید کرد و در جریان اقدام‌های پیشگیرانه کوتاه‌مدت و اجرای پروژه‌های زیرساختی قرار گرفت.

وی در این بازدید به بررسی موضوع تعیین تکلیف پسماندهای کلرید کلسیم و مدیریت کاهش آثار جانبی آنها بر محیط زیست به‌ویژه نگرانی از انتقال آن به رودخانه کر پرداخت و در این باره با احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دادستان شهرستان مرودشت اظهار کرد: این بازدید به‌منظور اطلاع از چگونگی پیشبرد اقدام‌ها و وظایف محوله به مجموعه پتروشیمی شیراز و طبق درخواست‌ها و مطالبات ساکنان بومی منطقه مرودشت و حومه در دستور کار قرار گرفته است.

احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز در این دیدار به تشریح اقدام‌های انجامشده در دو حوزه مالی و فنی مربوط به حل چالش پسماندهای انباشته در مجاورت رودخانه کر پرداخت و گفت: پتروشیمی شیراز هم‌اکنون از نوین‌ترین فناوری‌های دانش‌بنیان برای کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از پسماندها و آلایندگی‌های صنعتی به‌جامانده از چند دهه فعالیت شرکت با حفظ رعایت صلاح و صرفه ساکنان بومی منطقه و بهبود کارایی واحدهای شرکت استفاده می‌کند.

کد خبر 633867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =