ترمیم خطوط لوله‌ انتقال گاز با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: یک شرکت دانش‌بنیان با همکاری شرکت گاز ایلام موفق به ترمیم خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از کامپوزیت‌های زمینه پلیمری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز با اشاره به اینکه براساس استانداردهای جهانی ترمیم خطوط لوله تا کاهش ۸۰ درصدی ضخامت جداره لوله‌ها امکان‌پذیر است، افزود: تاکنون برای شرایطی که جدار لوله به‌واسطه خوردگی سوراخ شده باشد دستورعملی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور موفق به ترمیم خطوط انتقال گاز دارای حفره ناشی از خوردگی با استفاده از پوشش‌های کامپوزیتی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: با اعتماد به شرکت‌های داخلی می‌توان شاهد شکوفایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بود.

کشاورز گفت: پس از ترمیم لوله ۱۰ اینچ گرید B خط توزیع گاز استان ایلام تحت فشار ۲۵۰ psi با حفره ناشی از خوردگی به قطر ۸ میلی‌متر، با گذشت یک ماه از ترمیم، تاکنون نشتی از محل ترمیم مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه از این روش برای ترمیم کل خطوط لوله در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌توان استفاده کرد، اظهار کرد: روش، مواد اولیه، ترکیبات و همه مواد استفاده شده در این محصول، نتیجه تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی است.

کد خبر 633888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =