۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 633950
حضور فعال اوپک در نشست کاپ ۲۸ در دوبی

اوپک از برپایی پاویون دبیرخانه این سازمان در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در دوبی خبر داد.

به گزارش شانا، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۸) که از ۳۰ نوامبر (پنجشنبه، نهم آذرماه) آغاز شده است و تا ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) در امارت دوبی، امارات متحده عربی برگزار می‌شود، حضوری فعال خواهد داشت.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک دهم دسامبر (۱۹ آذرماه) در نشست هیئت‌های بلندپایه شرکت خواهد کرد، شرکت مسئولان و کارشناسان دبیرخانه اوپک در نشست‌های مختلف کلیدی و همکاری با شرکت‌کنندگان و  برپایی یک پاویون در منطقه آبی کنفرانس از اقدام‌های این سازمان در نشست کاپ ۲۸ خواهد بود.

هیئت رسمی دبیرخانه اوپک به ریاست الغیص و شماری از کارشناسان بخش امور محیط زیست اوپک در نشست کاپ ۲۸ حاضر می‌شود.

الغیص گفت: ما بسیار مفتخریم که امارات متحده عربی، یکی از اعضای اوپک میزبیانی گردهمایی مهم جهانی را در این برهه‌ حساس از تاریخ به‌عهده دارد. سران کشورهای مختلف جهان، تصمیم‌گیران و کارشناسان برجسته از جمله مقام‌های اعضای اوپک، به دوبی آمده‌اند تا درباره مسائل جهانی با پیامدهای گسترده بحث و گفت‌وگو کنند.

دبیرخانه اوپک در طول این رویداد حضوری فعال خواهد داشت تا موضع اوپک و کشورهای عضو این سازمان درباره تغییرات آب و هوایی و تلاش‌هایش در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را شفاف و برجسته کند و کمک‌های قابل‌توجه کشورهای عضو اوپک در حوزه‌های انرژی، توسعه پایدار و محیط‌ زیست را برای عموم گزارش دهد.

پاویون اوپک روزانه تلاش‌های قابل‌توجه این سازمان و کشورهای عضو در زمینه پذیرش و ترویج طرح‌ها و پروژه‌های توسعه پایدار و کاهش تغییرات آب‌وهوایی، به‌ویژه درباره صنعت انرژی را ارائه می‌دهد.

فعالیت‌های مختلفی برای افزایش آگاهی از مأموریت و اهداف اوپک و موضع این سازمان درباره امنیت انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انتقال انرژی انجام خواهد شد.

کد خبر 633950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =