اولویت دولت استفاده از درآمدهای نفتی برای سرمایه‌گذاری است

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم در حد توان درآمدهای حاصل از نفت را به جای اینکه در هزینه‌های اجرایی بیاورد، در سرمایه‌گذاری‌ها به‌کار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی بهادری‌جهرمی شامگاه شنبه (۱۱ آذرماه) در نشست هم‌اندیشی استادان، اعضای هیئت علمی، نخبگان و فن‌آوران دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت در زمینه توسعه ظرفیت‌های تولید برق، ایجاد خطوط ترانزیتی، توسعه مسیرهای ارتباطی در مدل‌های مختلف، پیشران‌های اقتصادی نفت، مس و فولاد و پالایشگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی کرده است.

وی با اشاره به ساخت و افتتاح پالایشگاه‌ها افزود: نتایج این اقدام‌ها که با محوریت مردم انجام شده این بوده که پس از یک دهه که رشد اقتصادی نزدیک صفر بود، در ۲ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: رشد اقتصادی یعنی دولت هم به زیرساخت‌ها توجه دارد و هم در حد توان سرمایه‌گذاری می‌کند که آثارش آرام آرام مشخص خواهد شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: با رکود اقتصادی دهه قبل، آینده را قضاوت نکنیم، بلکه با رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود باید آینده را قضاوت کرد.

کد خبر 633994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =