طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب نماد دانش‌فنی ایرانی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با مشارکت گسترده شرکت‌ها و سازندگان داخلی، به‌عنوان یک طرح تمام ایرانی ساخته می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (۱۵ آذرماه) در جریان بازدید از طرح GTPP اسلام‌آباد غرب، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم است، این طرح پتروشیمی با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و از سوی سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی اجرا شود.

وی با ابراز خرسندی از همکاری و حمایت‌های استانداری از اجرای این طرح، یادآور شد: امید است مقام‌های استانی نیز برای شتاب‌بخشی ساخت این طرح، در رفع موانع موجود، روند تخصیص تسهیلات لازم را تسریع کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این طرح با طراحی و دانش ایرانی مراحل ساخت را طی می‌کند، افزود: زنجیره طرح GTPP اسلام‌آباد در هر سه فاز از مسیر گاز طبیعی به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی‌پروپیلن با دانش فنی ایرانی اجرا می‌شود و با افتخار می‌گویم این طرح به‌عنوان نماد دانش فنی کاملا ایرانی در صنعت پتروشیمی کشور است.

شاهمیرزایی با تأکید بر این نکته که وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه حمایت و همکاری لازم برای پیشبرد این طرح هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های این طرح مهم صنعت پتروشیمی به‌صورت جهادی با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: برخی برج‌های ریفورمر در طرح اسلام‌آباد غرب برای نخستین بار در کشور ساخته و در این طرح مهم نصب می‌شود.

معاون وزیرنفت افزود: تأمین پایدار آب مورد نیاز در دوران بهره‌برداری از این طرح دارای اهمیت بسیار است و امیدواریم مسئولان استان با پشتیبانی از طرح اسلام‌آباد غرب، اقدام‌های لازم را پیگیری کنند.

کد خبر 634210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =