مجموعه گاز در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نقش مهمی دارد

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با بیان اینکه دشمن ما را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و مهندسی قرار داده است، گفت: نقش مجموعه گاز در بی‌اثر کردن تحریم‌ها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش شانا، محمداسماعیل کفایتی در دیدار با مسئولان و فعالان حوزه فرهنگی و فناوری شمال غرب و دانشگاه تبریز گفت: با بهره‌گیری از نعمت‌های الهی، مانند گاز که خداوند به مردم ما ارزانی کرده است، می‌توانیم با استفاده درست و بهره‌ور جامعه پویا و در عین حال مرفهی داشته باشیم.

وی افزود: دشمن ما را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و مهندسی قرار داده است و نقش مجموعه گاز در بی اثر کردن تحریم‌ها بسیار اهمیت دارد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت اظهار کرد: ما هم‌اکنون به لحاظ مهندسی از جایگاه بالایی برخورداریم و باید فرهنگ جهاد و مقاومت در عرصه جنگ اقتصادی و جنگ مهندسی را تقویت کنیم.

کفایتی با اعلام آمادگی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز برای همکاری در موضوع‌های فرهنگی با شورای فرهنگی شمال غرب و استقبال از ایده‌های آنان خواستار حضور و مشارکت آن شورا در برنامه‌های پارک مانند همایش زنجیره ارزش شد که اواخر آذرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت دانشجویی ۳۰ هزار نفری دانشگاه تبریز و قرار گرفتن آن دانشگاه در منطقه مرزی خواستار جذب دانشجو و همکاری‌های بین دانشگاهی و به‌نوعی دیپلماسی علمی بین دانشگاه‌های شمال غرب کشور با دانشگاه‌ها و صنایع کشورهای همسایه، مانند آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان شد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت خواستار ترغیب پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های شمال غرب به ایجاد واحدهای فناورانه در کشورهای همسایه و ایجاد ارزش افزوده و صادرات محصول به‌ جای خام‌فروشی شد و با انتقاد از حاکم شدن روحیه مقاله‌محوری در دانشگاه‌ها خواستار فعالیت عملیاتی و ورود استادان دانشگاه به‌صورت عملی در پروژه‌های نفت و گاز شد.

در ادامه این نشست، فیروز خدایی، مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به فعالیت‌های مجموعه خود از جمله بحث صادرات گاز به ترکیه، تهاتر گاز با ارمنستان، سوآپ گاز با ترکمنستان و آذربایجان اشاره کرد.

وی افزود: در شرایط تحریم بیش از ٨٥ قلم از قطعات اساسی توربین‌ها و کمپرسورها توسط منطقه ۸ داخلی‌سازی شده و ٣٨ قلم در دست اقدام و داخلی‌سازی است.

خدایی اظهار کرد: تعمیرات اساسی توربین‌ها و کمپرسورها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با اشاره به فعالیت بیش از ١٥ شرکت در شورای فرهنگی شمال غرب شامل استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواستار تشکیل فصلی نشست‌هایی همسو با افزایش همکاری‌ها به‌خصوص در بُعد فرهنگی شد.

کد خبر 634266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =