ایران جزو کشورهای برتر حوزه تحقیق و توسعه در جهان می‌شود

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: با بهره‌گیری از قانون جهش تولید و با توجه به ظرفیت مهندسی در کشور می‌توانیم جزو معدود کشورهای برتر در بحث تحقیق و توسعه (R&D) و توسعه آن و سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) که هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: پارک نوآوری و فناوری  صنعت نفت طی یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به یکپارچگی مطلوبی در زیست بوم با پژوهشگاه، بخش تحقیق و توسعه چهار شرکت اصلی و پژوهش و فناوری وزارت نفت دست یافته است.

وی افزود: نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم تا این کنفرانس نسبت به سال گذشته بهتر برگزار شود و با شناسایی نقاط ضعف در تلاشیم تعداد شرکت‌ها نسبت به پارسال هم از نظر فنی و هم کیفی پیشرفت داشته باشد و رویکرد ما حمایت از شرکت‌های رشدی و نوپاست.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت ادامه داد: با برنامه‌ریزی و بررسی ظرفیت‌های شرکت‌های نوپا و رشدی قرار است ضمن پذیرش تعداد ۱۰۰ شرکت نوپا به‌صورت رایگان و حمایت از آنها به پژوهشگاه صنعت نفت معرفی شوند.

کفایتی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی بخش شرکت‌های جاافتاده در نمایشگاه به‌عهده پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت است، اظهار کرد: شرکت‌های جاافتاده باید در کنار شرکت‌های نوپا به تکمیل زنجیره ارزش کمک کنند.

وی با بیان اینکه جدا از بحث محتوایی که در کنفرانس پتروتک قرار است به نمایش گذاشته شود، باید از نظر شکلی نیز نسبت به سال پیش متفاوت باشیم، گفت: بخش نمایشگاهی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با رویکردهای بین‌المللی می‌تواند الگوی مطلوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی باشد.  

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت تصریح کرد: نمایشگاه‌های زیادی در سطح کشور در حوزه مهندسی برگزار می‌شود که این نشان از ظرفیت بالای مهندسی در ایران است که بسیاری از اینها زمینه صادرات دارند.

کفایتی با اشاره به اینکه پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت دو نشست تخصصی مهم در کنفرانس پتروتک دارد، گفت: در نظر داریم در فرهنگ‌سازی فناوری و نوآوری در این کنفرانس اقدام‌های مؤثری را انجام دهیم و در کنار مدیریت فناوری باید به مدیریت نوآوری نیز به‌صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: پارک نوآوری و فناوری به‌دنبال نوآوری باز است تا با توانمندی‌های بیرونی در کنار توانایی داخلی صنعت نفت در دانش‌بنیان شدن این صنعت و تکمیل زنجیره ارزش کمک کند.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: قانون جهش تولید که پارسال تصویب شد امکان خوبی را برای سرمایه‌گذار و مجموعه‌ای که کارهای توسعه‌ای انجام می‌دهد، ایجاد کرد و با توجه به جدید بودن این قانون بسیار جای کار دارد. با استفاده از این قانون و با توجه به ظرفیت مهندسی در کشور می‌توانیم جزو معدود کشورهای برتر در بحث تحقیق و توسعه (R&D) و توسعه آن و سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 634497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =