شرکت مهندسی و توسعه گاز و معاونت علمی ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه در سال‌های اخیر، به اولویت دادن بومی‌سازی پرداخت و گفت: ۱۰۰ درصد تجهیزات خطوط لوله گاز ساخت داخل است و پله‌پله در همین شرکت آغاز ‌شده است، امروز ما گام در راهی گذاشتیم که برای نخستین بار مخزن‌های گنبد نمکی را توسعه دهیم.

وی افزود: در جهان همه درباره تولید هیدروژن صحبت می‌کنند و ما مجبوریم در سراسر کشور گنبدهای نمکی را شناسایی کنیم و تغییر پارادایم مصرف انرژی را کلید بزنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی از سوی این شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: یکی از ابتکارهایی که در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به آن می‌پردازیم، صدور خدمات فنی و مهندسی است و باید بتوانیم همین پروژه‌هایی را که در سطح کشور انجام می‌دهیم در خارج کشور نیز اجرایی کنیم. یکی دیگر از اقدام‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران انتقال فناوری کنتورهای هوشمند است و به فضل الهی ما بزرگ‌ترین گام را برای اینترنت‌اشیا برخواهیم داشت.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان افتخارآفرین بودن اقدام‌ها و نوآوری‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: این رسوخ تفکر پژوهش‌محور و دانش‌بنیان در بطن و متن یک دستگاه عملیاتی و اجرایی، جای قدردانی ویژه دارد. رکوردهای شگفت‌انگیز شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مانند حفظ ارتباط و وصل بودن شبکه در متن و بطن بحران، استفاده از استانداردهای سطح بالا و توجه ویژه به آینده مصرف انرژی، استفاده از هیدروژن، دسترسی به فناوری ذخیره‌سازی و گنبد نمکی افتخارآفرین است.

وی در ادامه با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: نکته درخشان دیگری که دوست دارم بابت آن از شما قدرانی ویژه‌ای کنم، صادرات مغزافزار است و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، صادرات خدمات فنی و مهندسی  را در دستور کار خود قرار داده و ما کمتر شرکتی را در کشور داریم که به چنین درجه‌ای از بلوغ، بصیرت و آگاهی رسیده است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با هدف همکاری‌های متقابل در حوزه فناوری‌های نو و دانش‌بنیان امضا شد.

از سوی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حکم مشاور ستاد در توسعه فناوری‌های حوزه صنعت گاز به میلاد محمدی، رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعطا شد.

کد خبر 634539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =