سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز رونمایی شد

سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در پایان نشست پژوهش و فناوری در دانشگاه شریف روز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سیدعباس موسوی، سرپرست دانشگاه صنعتی شریف، از پروژه بررسی و امکان‌سنجی تهیه و تدوین دانش فنی و سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز رونمایی شد.

پروژه بررسی و امکان سنجی تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت سامانه سطحی و مجموعه ابزار نمودارنگار تولید چاه‌های نفت و گاز با حمایت شرکت ملی نفت ایران و به همت دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.

بومی‌سازی دانش فنی ساخت این سامانه، گامی بلند در ساخت سیستم‌های روزآمد و نسل‌های نو و ارتقا و بهینه‌سازی سیستم‌های مشابه دیگر در حوزه تولید چاه‌های نفت و گاز به شمار می‌آید.

سامانه نمودارنگار تولید، اطلاعات کلیدی از وضع چاه‌های نفت را در اختیار بهره‌بردار قرار می‌دهد و نمونه بومی‌سازی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

سیستم ابزارهای نمودارنگار تولید، مبتنی بر فناوری پیچیده‌ای است که شرکت‌های بزرگ و اندکی آن را در اختیار دارند و با ارتقای مداوم دانش فنی آن، در فواصل زمانی کوتاه‌مدت، نسل‌هایی نو از آن را به بازارهای جهانی صنعت نفت عرضه می‌کنند.

کد خبر 634563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =