اجرای طرح ضربتی خط لوله گاز تربت‌جام از نمادهای خستگی‌ناپذیری برای خدمت به مردم است

رئیس‌جمهوری در بازدیدی ویدیوکنفرانسی از پروژه ساخت خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام به همراه وزیر نفت گفت: اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام در مدتی زمان کوتاه، یکی از نمادهای خستگی‌ناپذیری دولت برای خدمت به مردم است.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (جمعه، ۲۴ آذرماه) با حضور در ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نمایشگاه طرح‌های راهبردی این قرارگاه شامل بخش‌های مختلف نفت و پتروشیمی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی و امنیت غذایی، صنعت آب و برق و بنادر و دریانوردی بازدید کرد.

رئیس‌جمهوری با مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های این قرارگاه به‌صورت برخط و از طریق ویدیوکنفرانس با مهندسان و متخصصان حاضر در ۱۱ طرح در حال احداث قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ارتباط برقرار کرد و از وضع احداث این پروژه‌ها مطلع شد.

وی همچنین به‌صورت ویدیوکنفرانس از محل پروژه خط تقویتی انتقال گاز صالح‌آباد به تربت‌جام بازدید کرد.

رئیسی در این بازدید که جواد اوجی، وزیر نفت نیز حضور داشت از عوامل اجرایی این پروژه ضربتی تشکر و قدردانی کرد و گفت: اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام در مدت زمان کوتاه، یکی از نمادهای خستگی‌ناپذیری دولت برای خدمت به مردم است.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: از همه عوامل اجرایی به‌ویژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) که در گرمای تابستان و سرمای پاییز برای آماده‌سازی این طرح تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم.

شایان یادآوری است که در ابتدای این نشست، گزارش روند اجرای پروژه خط تقویتی انتقال گاز صالح‌آباد تربت‌جام در حضور رئیس‌جمهوری تشریح شد.

با تلاش شرکت گاز استان خراسان رضوی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و حمایت‌های وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی پروژه خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام که گاز خروجی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد را از مسیر صالح‌آباد به تربت‌جام منتقل خواهد کرد در آستانه زمستان ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری است تا در صورت بروز شرایط افت فشار مشابه شرایط زمستان سال گذشته، نسبت به افزایش پایداری خطوط انتقال گاز کمک کند.

طراحی و خدمات فنی و مهندسی و تامین کالا و اجرای این خط به‌صورت معمول نیازمند چند سال زمان بود که با همکاری و تعامل همه بخش‌های دولتی در مدت زمان کمتر از ۹ ماه انجام شده است، حاصل این اقدام تقویت شبکه خطوط انتقال گاز منطقه مرزی تربت‌جام و شهرستان‌های مجاور خواهد بود.

کد خبر 634571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =