خودکفایی ۱۰۰ درصدی در زمینه کاتالیست در دولت سیزدهم محقق می‌شود

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه هم‌اکنون تقریباً در زمینه کاتالیست به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم این کار به‌طور ۱۰۰ درصد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در آیین گشایش دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتِک) با بیان اینکه استفاده از فناوری و نوآوری باید اولویت صنعت نفت باشد، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق در نخستین همایش «پتروتِک» با موافقت وزیر نفت تصمیم گرفتیم این رویداد به‌صورت سالانه برگزار شود.

وی افزود: همایش و نمایشگاه پتروتک محل ملاقات عرضه و تقاضای شرکت‌های فناور و نوآور بیرونی و داخلی صنعت نفت است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان اینکه تلاش شبکه دانش‌بنیان کشور تبدیل ایده به محصول است، تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت این شبکه برای موفقیت فعالیت‌های صنعت نفت استفاده کنیم.

زیدی‌فرد با اشاره به اینکه توسعه دانشگاه‌ها، پژهشگاه‌ها و مجموعه‌های فناور و نوآور دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت بار اول اولویت وزارت نفت است، به‌طوری که برای سال دوم نیز مقام اول را در استفاده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در میان سایر دستگاه‌ها به‌دست آورده است.

وی شناسایی دقیق نیازهای فناورانه، استفاده از ظرفیت قانون ساخت بار اول و شناسایی چالش‌های ساخت بار اول را از جمله اقدام‌های وزارت نفت برشمرد و افزود: برای حل چالش‌های ساخت بار اول از ظرفیت صندوق فناوری استفاده کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به بحث صدور خدمات فنی - مهندسی اشاره و تصریح کرد: باید با تشکیل کارگروه فنی - مهندسی در وزارت نفت و فعالیت این کارگروه از ظرفیت فناوری و نوآوری کشور استفاده کنیم.

زیدی‌فرد با بیان اینکه وزارت نفت هرگونه حمایتی را که بتواند از شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ قانونی انجام می‌دهد، گفت: صدور چند هزار تجهیزات به ونزوئلا موفقیت بزرگی برای صنعت نفت بوده است.

وی با بیان اینکه تشکیل نهاد صدور گواهی کیفیت به تسهیل صادرات کمک می‌کند، اظهار کرد: در زمینه کاتالیست تقریباً به مرز خودکفایی رسیده‌ایم که این موضوع در پایان دولت سیزدهم به‌صورت ۱۰۰ درصد می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: قراردادهای متعددی را به صاحبان فناوری و بخش فناور سایر دستگاه‌های اجرایی  برای ساخت تجهیزات امضا کرده‌ایم، همچنین با حمایت و ایجاد زمینه برای خلاقیت و نوآوری برای افراد در داخل صنعت نفت و بیرون از آن توانسته‌ایم از اختراعات و محصولات آنها به‌خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 634774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =