معرفی ۲۰ طرح راهبردی پایین‌دست پتروشیمی به هلدینگ‌های بزرگ کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۲۰ طرح مهم پتروشیمی همسو با مسیر توسعه زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ‌های بزرگ کشور معرفی و پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) در دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی ۱.۵ میلیون تن محصول در ۶ مجتمع پتروشیمی کشور تولید می‌شد، افزود: امروز ظرفیت صنعت پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده است که می‌توان آن را معجزه انقلاب اسلامی دانست.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در وضع اشتغال جوانان باید به صنعت پتروشیمی توجه ویژه داشت و در این مسیر تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت همه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت کشور بومی‌سازی شود. هم‌اکنون ۹۷ درصد مصرف کاتالیست‌های داخلی این صنعت از داخل تأمین می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور  پتروشیمی با تأکید بر اینکه تا پنج سال آینده همه ماشین‌آلات دوار این صنعت در داخل کشور بومی‌سازی خواهند شد، گفت: توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی از دیگر اهداف ما خواهد بود.

شاهمیرزایی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰۸ طرح پتروشیمی کشور در مرحله دریافت مجوز، مطالعه و اجرا هستند، برای امسال ۱۲ طرح نیمه‌کاره در برنامه افتتاح قرار گرفت، برای نمونه پتروشیمی همدان را پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی ماه گذشته به مرحله اجرا رساندیم.

وی اظهار کرد: پارسال مجوز فعالیت ۱۹ طرح بلاتکلیف که سرمایه‌گذاران آن هیچ‌گونه اقدامی نداشتند، لغو شد و سهمیه خوراک آنها به دیگر طرح‌های تازه تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی کشور پارسال، ۱۶ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشت و تلاش می‌کنیم امسال این رقم افزایش یابد. برای نخستین بار در ۶ ماه نخست امسال به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از واحدهای تولیدی، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتبار داخلی محصولات پتروشیمی انجام شده است.

شاهمیرزایی گفت: ۲۰ طرح مهم پتروشیمی برای توسعه زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ‌های بزرگ کشور معرفی و پیشنهاد شده است.

کد خبر 634790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =