ارائه راهکارهای نوآورانه تأمین مالی آینده صنعت پتروشیمی را می‌سازند

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه انسان‌هایی که برای سرمایه‌گذاری تفکر کنند، آینده را خلق می‌کنند، گفت: صنعت پتروشیمی مزیت ملی است و سرمایه‌گذاری در این عرصه سودآوری بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (سه‌شنبه، پنجم دی‌ماه) در نخستین همایش سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صنعت پتروشیمی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در کنار حکمرانی خوب، وجود دانش‌فنی و نیروی کارآمد در پیشرفت کشور اظهار کرد: انسان‌هایی که برای سرمایه‌گذاری تفکر کنند، آینده را خلق می‌کنند.

وی با احساس نارضایتی از فضای کسب‌وکار در کشور افزود: زمینه کسب‌وکار در ایران کافی نیست و باید محیط کسب‌وکار در زمینه سرمایه‌گذاری و حفظ نیروی انسانی با تلاش مدیران عالی‌رتبه تقویت شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با قدردانی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای برگزاری این همایش گفت: صنعت پتروشیمی مزیت ملی است و سرمایه‌گذاری در این عرصه مزیت بالایی دارد.

علی‌عسکری تأکید کرد: حق ایران است که با مزیت‌های فراوانی که دارد از کشورهای برتر در زمینه تأمین سرمایه و کسب‌وکار باشد که در این مسیر نقش نهادهای مالی و پولی و ابتکار عمل و نوآوری در تأمین مالی بسیار مهم است.

وی منشأ تأمین سرمایه، ساختار سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و ساختار تخصیصات و اولویت‌بندی را سه اصل تأمین مالی عنوان و اظهار کرد: تأمین مالی در هلدینگ خلیج فارس به‌صورت مستقیم از منابع داخلی شرکت و به طور غیرمستقیم از طریق بازارهای پولی و مالی و بازار سرمایه انجام می‌شود و این شرکت از توانمندی داخلی هلدینگ در تأمین مالی حداکثر استفاده را می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: به‌تازگی با ابتکار عمل ۲۰۰ میلیون دلار اوراق مرابحه ارزی با کمک بانک ملت برای نخستین بار در تاریخ ایران منتشر کردیم که در پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای خاموش کردن گازهای مشعل استفاده می‌شود.

علی‌عسکری با بیان اینکه ۳۰ طرح با سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری در هلدینگ خلیج فارس در حال اجراست، افزود: ایجاد پارک‌های پایین‌دستی از سیاست‌های این شرکت است که از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند برای حضور در این طرح‌ها با امکان استفاده از صندوق پروژه برای تأمین سرمایه دعوت می‌شود.

وی یکی از این پارک‌ها را پارک متانول برای استفاده ۲ میلیون تن از متانول تولیدی در کشور با بهره‌وری بالا اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز برای سودآوری بیشتر از متانول در دستور کار شرکت است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پایان از عرضه سهام پتروشیمی‌های اروند و بندرامام در آینده نزدیک در بازار سرمایه خبر داد.

کد خبر 635240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =