ثبت رکورد تازه تولید و فروش در پلیمر آریاساسول

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به رکورد تازه تولید و فروش در این شرکت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این شرکت موفق شد بیشترین تولید و فروش ۹ ماهه را نسبت به همه دوره‌های گذشته با عدد یک میلیون و ۴۷۶ هزار تن در تولید و ۸۷۲ هزار تن در حوزه بازاریابی و فروش ثبت کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا حیدرزاده عصر شنبه (۱۰ دی‌ماه) در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی در چرخه اقتصاد کشور گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت پیچ‌وخم‌های بسیاری وجود دارد و ما در حال کسب تجربه در راه قله‌های موفقیت هستیم.

وی از پیشرفت‌های بی‌بدیل بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: امروز شاهد پیشرفت در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی از جمله طرح‌های توسعه‌ای و تولید درخشان صنعت هستیم و به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم ادعا کنیم رتبه نخست حوزه صادرات غیرنفتی و ارزآوری را برای کشور در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول از تحول در بخش‌های مختلف این شرکت در سال‌های اخیر به‌ویژه در تولید گریدهای جدید، ایجاد بهره‌وری در تولید، حوزه منابع انسانی و ایجاد مرکز دانش‌بنیان و نوآوری یاد کرد و افزود: این شرکت امسال به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان مبتنی بر محصول از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

حیدرزاده، پیشگام بودن در سه مقوله را در عرصه کنونی مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: قدرت رهبری بازار، قدرت رهبری هزینه و قدرت رهبری فناوری در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نباید از عرصه فناوری غفلت کرد، گفت: در مجموعه آریاساسول با هم‌افزایی شکل‌گرفته در تلاشیم قدرت فناوری را تجاری‌سازی کنیم تا بالاترین نفع و بهره عاید صنعت و کشور شود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به رکورد بی‌نظیر تولید در این شرکت در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: این شرکت موفق شد بیشترین تولید و فروش ۹ ماه ادوار خود را از آغاز تاکنون با عدد یک میلیون و ۴۷۶ هزار تن در تولید و  ۸۷۲ هزار تن در حوزه بازاریابی و فروش به‌دست آورد.

افزایش درآمدزایی در آریا

حیدرزاده با تأکید بر توسعه بازارهای بین‌المللی با هدف افزایش ارزآوری برای کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی تصریح کرد: آریاساسول به‌تازگی حدود ۲۰ درصد محصولات خود را به‌صورت مستقیم به بازارهای هدف صادر می‌کند.

وی به تولید گرید جدید «LEC 1969» با کاربری اکستروژن کوتینگ در این شرکت از سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با تولید این محصول جدید، ایران در کنار دو کشور دیگر تولیدکننده این نوع خاص گرید قرار دارد و سالانه از خروج ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول ادامه داد: سال ۱۴۰۱ از محصول خاص «DataRain» در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رونمایی کردیم که از آن به‌عنوان حلقه گم‌شده اتصال شبکه‌های صنعتی به فناوری اطلاعات یاد می‌کنند.

حیدرزاده در تشریح طرح‌های توسعه‌ای شرکت پلیمر آریاساسول اظهار کرد: طرح پلی‌اتیلن سنگین و متوسط این شرکت با پیشرفتی شگرف نسبت به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آن، سالانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی حاصل شود.

وی افزود: طرح کوره دهم واحد الفین نیز با جدیت در این مجموعه دنبال می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود با روند پیشرفت کنونی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، طرح جداسازی +C3 به ظرفیت سالانه ۱۶۵ هزار تن را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این شرکت برشمرد و گفت: پس از بهره‌برداری از این طرح، سالانه ۱۰ میلیون دلار درآمدزایی برای سهامداران شرکت و کشور رقم می‌خورد.

گفتنی است در پایان این آیین، تندیس و گواهینامه جهانی یونسکو در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی محیط زیستی به شرکت پلیمر آریاساسول برای جلوگیری از انقراض آهوی جبیر اهدا شد.

کد خبر 635397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =