لزوم حرکت بهینه‌سازی انرژی به سمت دانش‌بنیان شدن

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: با انتشار فراخوان و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت، رویدادهایی در این زمینه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی ظهر امروز (یکشنبه، دهم دی‌ماه) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه با توجه به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه بهینه‌سازی انرژی باید به سمت دانش‌بنیان شدن برود، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها در وزارت نفت این کار به‌طور منسجم در حال انجام است.

وی افزود: طی رایزنی‌هایی که با معاونت مهندسی و پژوهش فناوری وزارت نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده است، قرار شد با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این زمینه، با انتشار فراخوان و ارزیابی این شرکت‌ها رویدادهایی در این زمینه برگزار شود.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اظهار کرد: نخستین اقدام بحث‌های اولویت‌دار در بهینه‌سازی مصرف سوخت است تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مصرف سوخت استفاده کنیم.

استفاده بیشتر از مجموعه‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف انرژی 

حسین آبنیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در ادامه با اشاره به اینکه حوزه بهینه‌سازی از حوزه‌های اولویت‌دار انرژی در کشور است، گفت: هم‌اکنون شدت مصرف انرژی در کشور نسبت به کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۲ برابر است.

وی افزود: یکی از کارهایی که باید در حوزه بهینه‌سازی انجام شود، سرمایه‌گذاری بیشتر و جدی‌تر در این حوزه است که رئیس‌جمهوری و وزیر نفت بر این موضوع تأکید کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه فعالیت‌هایی از گذشته در این شرکت انجام شده است، تصریح کرد: در تلاشیم با حمایت وزارت نفت این فعالیت‌ها را در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت تقویت کنیم و یکی از برنامه‌ریزی‌هایمان استفاده بیشتر از مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه بهینه‌سازی است.

آبنیکی گفت: با توجه به ظرفیت مطلوب شرکت‌های مستقر در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و ارتباط آن با اکوسیستم دانش‌بنیان کشور امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک، از ظرفیت‌های این پارک استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست و حساب بهینه‌سازی وجود دارد می‌تواند به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بیاید و دستاوردهای مطلوبی با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه نفت و دیگر حوزه‌ها رقم بخورد.

کد خبر 635450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =