۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به‌عنوان یک فرد کاملاً مطلع می‌گویم، به غیر از بحث نیروگاه‌ها در طول سال، ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌هاست.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان مجلس درباره قانون هوای پاک اظهار کرد: در رابطه با بحث محیط زیست باید توجه کنیم که این مسئله بسیار حیاتی است و ابعاد مختلفی همچون آلودگی هوا، آب، خاک و آلودگی صوتی را شامل می‌شود.

وی افزود: در این زمینه قانون جامعی موجود دارد، اما قبل از هر صحبتی باید یک نقد به مجلس در این رابطه داشته باشم و بعد به نقد دستگاه‌ها برسیم. سؤال این است آیا ما اکنون وسیله نقلیه اسقاطی و از رده خارج نداریم؟ بدون‌شک میلیون‌ها وسیله نقلیه اسقاطی وجود دارد. من با بررسی دقیق و کامل می‌گویم در شهرها و کلان‌شهرها، به غیر از بحث نیروگاه‌ها، در طول سال، ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع ما قانون را می‌نویسیم، اما از قانون‌گذار و مجری قانون در حاشیه رد می‌شویم، این مشکل بزرگی است، زیرا مسئله حفظ جان مردم است. معتقدم مجلس و مجموعه دولت باید به این موضوع توجه کنند، البته نشست نظارتی با استناد به ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس برای بحث آلودگی‌ها و روند اجرای قانون هوای پاک برگزار خواهیم کرد و این موضوع پیگیری می‌شود.

کد خبر 635769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =