پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز به‌زودی در سراسر کشور آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز به‌صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجراست، گفت: پس از تکمیل طرح پایلوت، این پروژه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی ظهر امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) در آیین امضای توافقنامه همکاری مشترک شرکت ملی گاز ایران با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه این شرکت توانسته افزون بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افتخارهای دیگری را در حوزه دانش و فناوری کشور رقم بزند، اظهار کرد: آمار صنعت گاز در عرصه تولید در جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: اقدام‌های مطلوبی در حوزه دانش‌بنیان در صنعت گاز از سال‌های گذشته انجام شده و اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: قانون جهش تولید، تکالیف و نقشه راه را مشخص کرده است و کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این قانون به‌عنوان کشور مترقی معرفی شود.

چگنی گفت: مدیرانی که در دولت سیزدهم مدیریت حوزه فناوری و نوآوری  را به‌عهده گرفته‌اند دغدغه صنعت گاز را دارند.

وی مهم‌ترین پروژه صنعت گاز را پروژه ملی هوشمندسازی نظام توزیع گاز دانست و افزود: این پروژه به‌صورت پایلوت در ۶ استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: این پروژه در این ۶ استان امسال آغاز می‌شود و پس از آن، این پروژه ملی به‌صورت سراسری در کل کشور اجرایی می‌شود و اولویت ما استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

همکاری صنعت گاز با ۱۰۰ دانش‌بنیان

چگنی افزود: ارزش پروژه‌های در حال اجرای شرکت ملی گاز ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است و با ۱۰۰ مجموعه دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

وی بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان مجموع قراردادهای دریافت شده برای امضای قرارداد با زیست بوم فناوری و نوآوری و ۶۰ میلیون یورو مجموع قراردادهای ساخت بار اول و توسعه فناوری است، همچنین ۴۰ قلم راهبردی در صنعت گاز تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شوند و صرفه جویی ارزی که از تکمیل این کالاها حاصل خواهد شد سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار است که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز به‌طور مسقیم با ما همکاری می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: این شرکت با ایجاد چهار مؤسسه فناوری و پژوهشی همکاری مطلوبی را با دانشگاه‌های کشور برقرار کرده است که ساخت توربین گازی و هوشمندسازی گاز طبیعی با دانشگاه علم و صنعت و فرآورش گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت از جمله این مؤسسه‌های فناوری و پژوهشی هستند.

چگنی یادآور شد: همچنین توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع توسعه دانش فنی زنجیره گوگرد امضا کرده‌ایم.

کد خبر 635824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =