استقرار سیستم مدیریت انرژی در شرکت‌های بهره‌بردار مناطق نفت‌خیز جنوب

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت انرژی در اماکن و تأسیسات شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران به‌صورت همزمان آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا نورانی راهکار اصلی حل مشکل ناترازی انرژی را افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی در کشور دانست و اظهار کرد: افزایش تولید انرژی، نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب است که راهکاری طولانی‌مدت محسوب می‌شود، از این رو یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهترین راهکارها برای کاهش ناترازی انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه استقرار سیستم مدیریت انرژی استاندارد جهانی به سازمان‌ها کمک می‌کند در مسیر بهبود مستمر در زمینه مصرف انرژی، کارایی انرژی، کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و کاهش هزینه‌ها در سازمان گام بردارند، افزود: این استاندارد از سوی سازمان بین‌المللی (ISO) طراحی شده و چارچوبی جهانی برای مدیریت مؤثر انرژی است که اجرای صحیح آن سبب کاهش شدت مصرف انرژی، بهبود بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی فرآیندهای مرتبط با مصرف انرژی در سازمان‌ها می‌شود.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: پس از استقرار موفق این استاندارد در ساختمان‌های ستادی اهواز و  کسب گواهینامه  استاندارد آن طی چند سال گذشته و مشاهده تأثیرات مثبت آن، پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت انرژی در ساختمان‌های شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران از سوی معاونت بهینه‌سازی مصرف انرژی از یکم دی‌ماه ۱۴۰۲ به‌صورت همزمان آغاز شد.

نورانی یادآور شد: باوجود مشکلات موجود در روند تشریفات مناقصه پروژه‌ها، استقرار این سیستم‌ها بدون حمایت‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی، امور قراردادها، نمایندگان کارفرما و هیئت انتخاب مشاور و مهندسی ساختار و شرکت‌های بهره‌بردار میسر نمی‌شد.

گفتنی است این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انرژی در کشور به‌منظور کاهش شدت مصرف انرژی، ارتقای بهره‌وری انرژی، کاهش هزینه‌های تولید انرژی و حفظ محیط زیست با به‌کارگیری راهکارهای مدیریت مؤثر انرژی، اقدام به‌ استقرار سیستم مدیریت انرژی در اماکن و تأسیسات شرکت‌های بهره‌برداری تابع خود کرده است.

کد خبر 635888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =