تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت در این شرکت با همکاری دانش‌بنیان‌ها گفت: ۱۰۰ درصد برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی دوشنبه ( ۱۸ دی‌ماه)، در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی پنج‌ساله چاه‌های شرکت نفت و گاز اروندان، روند اجرای برنامه‌های استمرار و افزایش تولید در میدان‌های این شرکت را مناسب دانست و اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان امسال موفق شده ۱۰۰ درصد برنامه تولید تکلیفی خود را محقق سازد و این مهم جز با تلاش جهادی همکاران امکان‌پذیر نبود.

وی با اشاره به جایگاه مهم این شرکت در تولید و اختصاص بیشتر میدان‌های نفتی مشترک کشور به خود، مهم‌ترین عوامل در تولید پایدار و مستمر را نخست نگهداشت تولید و سپس افزایش آن طبق اهداف و برنامه‌های ابلاغ‌شده دانست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان سرعت‌بخشی به پروژه‌های توسعه‌ای و تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌کاره را خواستار شد و بر بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی تولید برای رسیدن به افزایش تولید تأکید کرد.

عذاری‌اهوازی با اشاره به استفاده از پیمانکاران مجرب در پروژه‌ها برای محقق شدن برنامه‌ها، بر اهمیت کار کمیسیون مناقصات و کمیته فنی و بازرگانی، گفت: هماهنگی میان واحدها و دقت بیشتر در امور باید مورد تأکید باشد.

وی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین توجه به استفاده از فناوری‌های نو و پژوهشی در بحث افزایش تولید نفت افزود: امسال توانستیم در موضوع Hydraulic fracturing (شکاف هیدرولیکی) با استفاده از انعقاد قرارداد تولید بار اول با یک شرکت دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداریم و اکنون نتایج مطلوبی در حال استخراج است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان کاهش ۶۱ درصد گازسوزی در میدان دارخوین نسبت به ابتدای سال را در جهت حفظ و صیانت از محیط‌ زیست و پیشگیری از آلودگی هوا دستاورد مهمی دانست و گفت: ارسال روزانه بیش از ۲۵ میلیون فوت‌مکعب گاز از میدان آزادگان شمالی به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ یکی دیگر از مهم‌ترین اقدام‌های محیط زیستی سال ۱۴۰۲ به‌منظور جمع‌آوری گازهای همراه نفت و کاهش گازسوزی است که به صرفه اقتصادی و تبدیل زنجیر ارزش منجر خواهد شد.

غلامحسین موازی، مدیر امور فنی این شرکت نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید، به اقدام‌های خوب و تأثیرگذاری پرداخت که موجب نگهداشت و افزایش تولید منجر شد.

وی با اشاره به اقدام‌های لازم برای تولید مستمر افزود: پایش و انجام‌ مطالعات مستمر میدان‌های تحت مدیریت این شرکت و راهبری پروژه‌های مختلف تولیدی در هر لحظه در حال انجام و برنامه‌ریزی است.

در این نشست فرزاد حسینی‌اصل، رئیس اداره فرآورش مدیریت امور فنی به همراه جمعی دیگر از همکاران خود به بیان گزارش‌های تفصیلی و دقیقی از همه میدان‌ها، مشکلات و برنامه‌های پیش روی تولید و وضع مخازن و چاه‌های تحت مدیریت این شرکت پرداختند.

کد خبر 635996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =