شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۸ قرارداد پژوهشی امضا کرد

اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۶ قرارداد با دانشگاه‌ها و دو قرارداد با پارک علم و فناوری خوزستان امضا کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب  امروز (دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه) در حاشیه دومین روز چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان هشت قرارداد پژوهشی امضا کرد.

این قراردادها میان مدیریت تدارک و امور کالا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، صنعت نفت، آزاد اسلامی، حکیم سبزواری و پارک علم و فناوری امضا شد.

این قرارداد با دانشگاه‌ها درباره بررسی فنی و اقتصادی جمع‌آوری، جداسازی و انتقال گازهای دی‌اکسید کربن و دودکش در منطقه جنوب غرب کشور برای تزریق به مخازن نفتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بررسی آزمایشگاهی تزریق آب کم‌شور در مخزن آب‌تیمور بنگستان برای افزایش برداشت نفت، ارتقا و تاب‌آوری تأسیسات نفت و گاز، خطوط لوله و ابنیه صنعتی و غیرصنعتی مناطق نفت‌خیز جنوب در برابر بحران سیل، تدوین دانش فنی و ساخت پوشش تیغه‌های پره‌های کمپرسور هوای توربین گازی رولزرویس است.

مهندسی معکوس و ساخت دو موتور درون‌چاهی براساس موتورهای ساخت شرکت Dyna-drill با سایز پنج اینچ، بومی‌سازی و ساخت و نصب یک نمونه پمپ حرارتی گازسوز با ظرفیت برودتی ۴۵ کیلووات از دیگر موارد قرارداد با دانشگاه‌هاست.

ژئومتری و الگوسازی شکستگی‌های طبیعی با استفاده از اطلاعات سطحی (رخنمون‌های مجازی) و زیرسطحی (زمین‌شناسی و لرزه‌ای) و تهیه و تدوین نرم‌افزار  پیش‌بینی و مهار فوران چاه به‌صورت اتوماتیک از جمله موارد قرارداد با پارک علم و فناوری است.

کد خبر 636257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =