ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای رسیدن به اهداف بزرگ علمی

وزیر صمت با بیان اینکه ایران در آستانه تحولات علمی بزرگ قرار دارد، گفت: روش‌های سنتی نمی‌تواند ما را به این اهداف برساند، از این رو قصد داریم با ایجاد ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه راه را برای رسیدن به این اهداف باز کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس علی‌آبادی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در رویداد بین‌المللی هیدروژن با بیان اینکه توسعه پایدار دارای سه رکن اصلی شامل جامعه، محیط زیست و اقتصاد است، گفت: به‌منظور تحقق این سه رکن نیاز است ملل مختلف با همکاری و ایجاد صلح توسعه پایدار را در دنیا رقم بزنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع سازمان ملل متحد طی یک برنامه ۱۵ ساله اهداف مختلفی را مدنظر قرار داده تا کشورهای جهان با همکاری یکدیگر بتوانند به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

وزیر صمت افزود: توسعه پایدار کشورها در حضور ریسک‌های متعدد جهانی بسیار دشوار و نیازمند زیرساخت‌های بزرگ و استوار است. همان‌طور که ملاحظه می‌شود مهم‌ترین ریسک‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت، ریسک‌های زیست محیطی اجتماعی هستند که به‌طور خاصی با اقتصاد جوامع ارتباط مستقیم و قوی دارند، بنابراین کنشگرهای اصلی در مقابله با ریسک‌های جهانی بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه بنگاه‌های بزرگ به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی منابع زیست محیطی و مراکز اجتماع در جامعه هستند.

علی‌آبادی اظهار کرد: مهم‌ترین رکن استفاده از هیدروژن اقتصاد آن است که بسیار متأثر از قیمت برق تولیدی و هزینه الکترولایزرها روش‌های تولید است، بنابراین مصارف اصلی هیدروژن به‌عنوان یک حامل انرژی (energy carrier) و نه منبع انرژی در صورت کلی در سه بخش حمل و نقل، ساختمان و صنعت است.

کد خبر 636317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =