شرکت گاز و اداره کل آموزش و پرورش کردستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری شرکت گاز و اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در سه حوزه برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی در میان دانش‌آموزان استان، جشنواره خوارزمی با پرداختن به مصرف بهینه گاز و دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان کردستان، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان و هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با هدف فرهنگ‌سازی درباره مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی امضا شد.

فعله‌گری در آیین امضای این تفاهم‌نامه ضمن قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش استان به‌دلیل ایجاد زمینه‌های همکاری در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در جمعیت شهری و ۹۹ و ۷ دهم درصدی در جمعیت روستایی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدام‌های پژوهشی از طریق دانشگاه کردستان در زمینه مصرف گاز در استان انجام شده است، نتایج آن را افزون بر مواردی از قبیل پایین بودن هزینه انرژی و بازدهی پایین وسایل گرمایشی، مؤید ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش مصرف گاز دانست و اظهار کرد: حتی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی گاز در میان مشترکان هم می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یکی از موارد بسیار مهم در افزایش مصرف را قیمت بسیار پایین گازبها ذکر کرد و گفت: در بسیاری از اداره‌ها بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به فراموشی سپرده شده و تنها در هنگام فصل سرد آن را روشن و پس از پایان فصل سرما از مدار مصرف خارج می‌شود و در عمل اقدامی برای اصلاح و بهینه‌سازی انجام نمی‌گیرد که شرکت ملی گاز ایران برای این مورد اقدامی بسیار ارزنده را آغاز و تاکنون تعداد ۱۹۶۵ واحد موتورخانه را بهینه‌سازی کرده است.

فعله‌گری، آموزش و پرورش را به‌عنوان نهادِ محوری در زمینه فرهنگ‌سازی معرفی و اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت زمینه‌ساز تغییرات اساسی در فرهنگ جامعه است.

وی با پرداختن به مفاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، افزود: می‌خواهیم کاهش مصرف گاز و فرهنگ‌سازی در این زمینه را از طریق دانش آموزان استان پیگیری کنیم و برای سنجش و پایش مصرف خانواده بزرگ تحت پوشش آموزش و پرورش برنامه‌های تشویقی نیز مد نظر شرکت گاز استان کردستان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: این تفاهم‌نامه در سه حوزه برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی در میان دانش‌آموزان استان، جشنواره خوارزمی با پرداختن به مصرف بهینه گاز و دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان جریان خواهد داشت.

فعله‌گری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد این راه که به تازگی آغاز شده است در سال‌های آینده نیز استمرار یابد و در یک برنامه میان‌مدت سبب کاهش مصرف گاز در استان شود.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش برای همه ارکان کشور، ظرفیت بالقوه این دستگاه را شامل نیروی انسانی آن دانست و گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان نقش محوری درباره فرهنگ‌سازی دارند.

ناظمی‌جلال مصرف انرژی را یکی از چالش‌های همیشگی کشور در برهه‌های مختلف بیان کرد و ضمن پرداختن به مسئله مصرف گاز در فصل زمستان، گفت: همکاری آموزش و پرورش و شرکت‌ گاز می‌تواند به فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح این انرژی کمک شایانی کند.

وی، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری را از جنبه رسمی آن حائز اهمیت دانست و در عین حال یادآور شد: اجرای تفاهم‌نامه‌ها باید با جدیت از سوی دو طرف پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با یادآوری این نکته که در مجموعه آموزش و پرورش استان به‌دنبال تأثیرگذاری واقعی با استفاده از گفتمان‌سازی هستیم، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

ناظمی‌جلال در پایان سخنان خود با قدردانی از مجموعه شرکت گاز استان، ابراز امیدواری کرد اجرای مفاد تفاهم‌نامه تأثیری مستقیم بر کاهش مصرف گاز داشته باشد.

کد خبر 636416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =